Snowboard, farligt?

Nalleman

Ny medlem
Snowboard, farligt?
Måste skriva en sak som hände mig igår. Jag och en kompis hade åkt till vår hemmabacke för lite skön kvällsåkning. Han åker snowboard och jag åker sedan länge skidor, men har även jag i en avlägsen dåtid haft en snowboard. Vid kvällens slut tyckte vi att det skulle vara roligt att byta och det fungerade bra eftersom vi har ungefär lika stora fötter. När jag kom ut till brädan och spände fast den märkte jag dock att det kändes konstigt. Han kör visst goofy (fick jag lära mig) och inte så som jag har lärt mig. jaja. Första åket gick väl ok, var lite vingligt i liften då det var 3e gången han stod på skidor och jag aldrig hade åkt "goofy" men vi tog oss både upp och ner (lyckades med en 25 meters säl i slutbranten...) Andra liftåket var vi lite mer avspända eftersom det gått så bra första åket, men efter 1/3 av liften tappade vi balansen och föll ihop i en hög av skidor stavar samt allehanda kropsdelar. När dammet hade lagt sig upptäckte jag att bygeln hade fastnat framför den bakre bindningen. Försökte komma åt den men jag nådde inte, och den var totalt omöjlig att få loss! Jag drogs upp ca 300 meter i liften i ett ben och stannade inte förrän vid vändhjulet när jag kom över den säkerhetslina som finns där. Som tur var hade jag ryggskydd så även fast liftspåret var väldigt knöligt Gjorde jag inte illa mig, och högerknäet klarade sig mirakulöst. Det ömmar lite men det går förhoppningsvis över... Är det här någonting som fler varit med om eller är jag ensam om denna skräckupplevelse?

Snowboard, farligt?
jag personligen har aldrig råkat ut för det du nämner .. men jag har sett ett par såna som du beskriver, så visst händer det. Men åka lift med snowboard är största nackdelen med bräda tycker jag. speciellt ankarliftsjävlarna ...

Snowboard, farligt?
Jag fick upp ankaret innanför jackan utefter ryggen ända upp i nacken, och släpade flera hundra meter. Men det var ju bara härligt så sluta klaga och börja åk!

Snowboard, farligt?
okej. vad fint då. Själv tycker jag inte jag klagar utan har bara ställt en rak fråga. fö. kommer jag nog åka mer än dig i vinter så... ;)

Snowboard, farligt?
ja. och betänk då hur skickligt det är att få upp ankaret inanför jacken och glida upp för hela liften

Snowboard, farligt?
...samtidigt som man försöker öppna en leaskeblask och muta nallebjörnen med. Det skulle jag vilja se!

I alla fall... Tror att du hade fett med oflyt helt enkelt. Så det så. Även om jag inte har gjort något sånt, men det kan bero på att jag åker skidor, som alla riktiga män.

Rock on!

Snowboard, farligt?
Dett har hänt mig, men den fastnade i knävecket, gjorde nåt in ihelvete ont och jag hatar liftgubbar som inte kan stanna liften....

skönare att ta skidorna i knappliften.

Viktor

Tillbaka
Topp