Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Snowboard- fjällutbildning i franska alperna.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cilla85" data-source="post: 579129" data-attributes="member: 98980"><p>Hey hopp!</p><p></p><p>Det är så att jag efter dethär året när jag är klar med studierna skulle vilja åka ner till franska alperna gärna Cham<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /> eller nåt annat gött ställe och gå en utbildning till antingen snowboardlärare eller fjällguide eller fjällräddare eller nåt sånt. JA nåt jobb inom fjällvärden så man får vara ute bland alla fina fjäll=) Men jag är inte insatt i vilka sådana skolor det finns där nere. Känner bara till alpinisme school i Cham där de har en skidlärarlinje på 5år. Vad jag skulle vilja gå är en utbildning på ca 1år. Någon som har någon bra skola eller någon annan väg man kan gå för att få jobba ute i fjällen? Någon som vet om det tillåme kanske kan finnas en svensk skola där för fjällutbildningar. Som typ Insted kanske någon känner till. Vore glad för tips<img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":-)" title="Smile :-)" data-smilie="1"data-shortname=":-)" /></p><p></p><p>Ha det helvilt! /Cilla</p><p></p><p><a href="http://cillaeriksson.blogspot.com/" target="_blank">http://cillaeriksson.blogspot.com/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cilla85, post: 579129, member: 98980"] Hey hopp! Det är så att jag efter dethär året när jag är klar med studierna skulle vilja åka ner till franska alperna gärna Cham:-) eller nåt annat gött ställe och gå en utbildning till antingen snowboardlärare eller fjällguide eller fjällräddare eller nåt sånt. JA nåt jobb inom fjällvärden så man får vara ute bland alla fina fjäll=) Men jag är inte insatt i vilka sådana skolor det finns där nere. Känner bara till alpinisme school i Cham där de har en skidlärarlinje på 5år. Vad jag skulle vilja gå är en utbildning på ca 1år. Någon som har någon bra skola eller någon annan väg man kan gå för att få jobba ute i fjällen? Någon som vet om det tillåme kanske kan finnas en svensk skola där för fjällutbildningar. Som typ Insted kanske någon känner till. Vore glad för tips:-) Ha det helvilt! /Cilla [URL]http://cillaeriksson.blogspot.com/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Snowboard- fjällutbildning i franska alperna.
Tillbaka
Topp