Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Snowboard- fjällutbildning i franska alperna.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SverigeTomten" data-source="post: 579181" data-attributes="member: 73999"><p>I frankrike så är de väldigt strikta när det gäller lärarexamen. Jag vet att de kräver fransk skidlärarexamen för att du ska lära ut där.</p><p></p><p>...att ta examen tar tid. Friluftsfrämjandet och SLAO utbildar skid och brädlärare och de har mycket gott rykte internationellt.</p><p></p><p><strong>Väldigt kort</strong> kan jag säga kraven för att bli lärare:</p><p>Snowboard utbldn. 1 = Medelgod åkare, ska ha tio praktiktimmar innan nästa steg (steg 2). Du kan bara undervisa som hjälpledare.</p><p></p><p>Snowboard 2 = God åkare, ska ha minst 30 praktiktimmar innan steg 3. Nu kan du börja undervisa självständigt.</p><p></p><p>Snowboard 3= samma sak som 2.</p><p></p><p>Snowboard 4 = Efter denna så kan du ta svensk snowboardlärarexamen</p><p></p><p>Efter Svensk examen så kan du ta internationell examen också kallat för ISIA status.</p><p></p><p>Rätta mig om jag har skrivit fel någonstans...</p><p></p><p>Hur som helst så är de strängare i Frankrike, nästan säker på det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SverigeTomten, post: 579181, member: 73999"] I frankrike så är de väldigt strikta när det gäller lärarexamen. Jag vet att de kräver fransk skidlärarexamen för att du ska lära ut där. ...att ta examen tar tid. Friluftsfrämjandet och SLAO utbildar skid och brädlärare och de har mycket gott rykte internationellt. [b]Väldigt kort[/b] kan jag säga kraven för att bli lärare: Snowboard utbldn. 1 = Medelgod åkare, ska ha tio praktiktimmar innan nästa steg (steg 2). Du kan bara undervisa som hjälpledare. Snowboard 2 = God åkare, ska ha minst 30 praktiktimmar innan steg 3. Nu kan du börja undervisa självständigt. Snowboard 3= samma sak som 2. Snowboard 4 = Efter denna så kan du ta svensk snowboardlärarexamen Efter Svensk examen så kan du ta internationell examen också kallat för ISIA status. Rätta mig om jag har skrivit fel någonstans... Hur som helst så är de strängare i Frankrike, nästan säker på det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Snowboard- fjällutbildning i franska alperna.
Tillbaka
Topp