Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard för Tjockisar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rotenurminusett" data-source="post: 505150" data-attributes="member: 79634"><p>Ja jag är då nybörjare med ca 10 åkdagars erfarenhet men jag känner inte att jag kommer nånvart längre med min supermjuka lätta Head Global. Har fått in basics med balans, tå-svängar, häl-svängar och då menar jag inte carving utan "sladda-svängar". Tror jag e alltför tung för den. När jag köpte den var det liksom in på stadium och "ge mig det billigaste ni har tack"..</p><p></p><p>Har dock superba boots av märke Burton, modell Hail 08 som sitter underbart. </p><p></p><p>Såå..... Då jag är en del överviktig undrar jag vad för bräda som skulle passa mig bra? Gärna en bräda som även skulle fungera fint om jag gick ned ca 20 kilo.</p><p></p><p>Ska åka i vemdalen imorgon och söndag o tänkte köra med mina boots och hyra bräda där uppe. Så alla tips o motiveringar är välkomna o säg inte "gå ner i vikt istället" för det hinner jag inte tills imorrn :P</p><p></p><p>Min Längd: 175 cm</p><p>Vikt: 96 kilo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rotenurminusett, post: 505150, member: 79634"] Ja jag är då nybörjare med ca 10 åkdagars erfarenhet men jag känner inte att jag kommer nånvart längre med min supermjuka lätta Head Global. Har fått in basics med balans, tå-svängar, häl-svängar och då menar jag inte carving utan "sladda-svängar". Tror jag e alltför tung för den. När jag köpte den var det liksom in på stadium och "ge mig det billigaste ni har tack".. Har dock superba boots av märke Burton, modell Hail 08 som sitter underbart. Såå..... Då jag är en del överviktig undrar jag vad för bräda som skulle passa mig bra? Gärna en bräda som även skulle fungera fint om jag gick ned ca 20 kilo. Ska åka i vemdalen imorgon och söndag o tänkte köra med mina boots och hyra bräda där uppe. Så alla tips o motiveringar är välkomna o säg inte "gå ner i vikt istället" för det hinner jag inte tills imorrn :P Min Längd: 175 cm Vikt: 96 kilo [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard för Tjockisar?
Tillbaka
Topp