Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Snowboard i overall?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AndreasM" data-source="post: 1089879" data-attributes="member: 135983"><p>Tycker det fungerar tillfredställande att knyta armarna runt midjan. Om man vill lufta över kroppen om inte öppen dragkedja räcker till. Går man på toa tar jag av overallen från överkroppen och knyter armarna runt benen.</p><p></p><p>I många overaller är det så bra ventilation under armar och på ben så att temperaturen inte är ett problem. Upplever det som att man får lite djämnare temperatur över kroppen då man slipper en stängd midja som delar upp kroppen i två temperaturzoner.</p><p></p><p>Rörligheten är bra om man köper en overall som är lagom stor. Dvs prova att sätta dig på huk med overallen på.</p><p></p><p>Fördelen är att man är torr även om man har tumlat runt i snön.</p><p>Enda egentliga nackdelen är vid lunchen och på afterskin eller om man turar och då inte kan ta av jackan för att hålla temperaturen nere.</p><p></p><p>Var en trend med skidoveraller för några år sedan. Möjligt att nån tillverkare fortfarande har. Annars kan du titta på skoteroveraller från TOBE, FXR, Montec, Scott etc. Finns från 4000-9000kr ungeför. De funkar utmärkt för skidåkning också, jag kan rekomendera en skaloverall från TOBE. Har inte provat min overall med min snowboard men funkar den för skidor och skoter så funkar den för snowboard också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AndreasM, post: 1089879, member: 135983"] Tycker det fungerar tillfredställande att knyta armarna runt midjan. Om man vill lufta över kroppen om inte öppen dragkedja räcker till. Går man på toa tar jag av overallen från överkroppen och knyter armarna runt benen. I många overaller är det så bra ventilation under armar och på ben så att temperaturen inte är ett problem. Upplever det som att man får lite djämnare temperatur över kroppen då man slipper en stängd midja som delar upp kroppen i två temperaturzoner. Rörligheten är bra om man köper en overall som är lagom stor. Dvs prova att sätta dig på huk med overallen på. Fördelen är att man är torr även om man har tumlat runt i snön. Enda egentliga nackdelen är vid lunchen och på afterskin eller om man turar och då inte kan ta av jackan för att hålla temperaturen nere. Var en trend med skidoveraller för några år sedan. Möjligt att nån tillverkare fortfarande har. Annars kan du titta på skoteroveraller från TOBE, FXR, Montec, Scott etc. Finns från 4000-9000kr ungeför. De funkar utmärkt för skidåkning också, jag kan rekomendera en skaloverall från TOBE. Har inte provat min overall med min snowboard men funkar den för skidor och skoter så funkar den för snowboard också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Snowboard i overall?
Tillbaka
Topp