Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
snowboard längd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Linearob13" data-source="post: 493865" data-attributes="member: 87302"><p>Hej,</p><p></p><p>Som jag förstår det ville du inte ha en puderbräda utan framförallt en parkbräda. Jag skulle säga att med din vikt är 156 en ganska bra längd på en parkbräda för dig, särskilt om du vill köra lite offpist då och då.</p><p></p><p>Det är inte så enkelt att ha en bräda som är bra i både park och puder men det du kan göra är att flytta bak bindningarna en massa när du ska köra offpist och flytta fram dom igen om du vill köra i parken.</p><p></p><p>På sikt kan du kolla in en bräda från något märke som verkar vara av liknande typ som Custom eller Custom X från burton. Dom är gjorda för att kunna användas i både park och puder. Men förmodligen ska du inte ha längre längd än 158 om du vill köra park mycket.</p><p></p><p>lycka till</p><p>/Rob</p><p></p><p>Ps. Det är lite svårt att rekommendera en längd enbart på vikt och typ av åkning (freestyle/offpist). Erfarenhet och personlig stil spelar rätt stor roll. Men över en höft skulle jag gissa att där du går från park till allmountain bräda blir i området 154 till 158cm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Linearob13, post: 493865, member: 87302"] Hej, Som jag förstår det ville du inte ha en puderbräda utan framförallt en parkbräda. Jag skulle säga att med din vikt är 156 en ganska bra längd på en parkbräda för dig, särskilt om du vill köra lite offpist då och då. Det är inte så enkelt att ha en bräda som är bra i både park och puder men det du kan göra är att flytta bak bindningarna en massa när du ska köra offpist och flytta fram dom igen om du vill köra i parken. På sikt kan du kolla in en bräda från något märke som verkar vara av liknande typ som Custom eller Custom X från burton. Dom är gjorda för att kunna användas i både park och puder. Men förmodligen ska du inte ha längre längd än 158 om du vill köra park mycket. lycka till /Rob Ps. Det är lite svårt att rekommendera en längd enbart på vikt och typ av åkning (freestyle/offpist). Erfarenhet och personlig stil spelar rätt stor roll. Men över en höft skulle jag gissa att där du går från park till allmountain bräda blir i området 154 till 158cm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
snowboard längd?
Tillbaka
Topp