Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
snowboard längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RickardmedlemCroy" data-source="post: 542015" data-attributes="member: 66362"><p>Beror helt på vad du vill köra i parken, vill du köra mycket rails och boxar och dessutom ger dig på switch trick så ska du inte ha en custom eftersom att denna dels är för styv och dels inte är twinshape. Om du kör park och pipe antar jag att du kör duckstance vilket betyder att du inte nödvändigtvis måste ha en wide. Jag kör t.ex på en bataleon evil twin vilket funkar kanon med mina 44,5 boots (thirtytwo). Satsa på en twintipbräda om du vill ha nåt att utvecklas på i parken. Kör du mycket rails, boxar och jibbar runt lite i röda linjen väljer du en lite mjukare modell och kör du mycket pipe och stora hopp väljer du en styvare. Ett fabrikat som jag starkt kan rekomendera är bateleon som har grym kvalité på sina brädor och dessutom Tripple base tech (googla så hittar du info om det) vilket gör brädan oerhört förlåtande och jibbvänlig.</p><p></p><p>Längden hänger oftast ihop med styvheten, lång bräda=styvare, kort bräda=mjuk. Jag skulle i ditt fall satsa på en bräda mellan 157-161 någonting.</p><p></p><p>Nu har du lite hållpunkter, lycka till med letandet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RickardmedlemCroy, post: 542015, member: 66362"] Beror helt på vad du vill köra i parken, vill du köra mycket rails och boxar och dessutom ger dig på switch trick så ska du inte ha en custom eftersom att denna dels är för styv och dels inte är twinshape. Om du kör park och pipe antar jag att du kör duckstance vilket betyder att du inte nödvändigtvis måste ha en wide. Jag kör t.ex på en bataleon evil twin vilket funkar kanon med mina 44,5 boots (thirtytwo). Satsa på en twintipbräda om du vill ha nåt att utvecklas på i parken. Kör du mycket rails, boxar och jibbar runt lite i röda linjen väljer du en lite mjukare modell och kör du mycket pipe och stora hopp väljer du en styvare. Ett fabrikat som jag starkt kan rekomendera är bateleon som har grym kvalité på sina brädor och dessutom Tripple base tech (googla så hittar du info om det) vilket gör brädan oerhört förlåtande och jibbvänlig. Längden hänger oftast ihop med styvheten, lång bräda=styvare, kort bräda=mjuk. Jag skulle i ditt fall satsa på en bräda mellan 157-161 någonting. Nu har du lite hållpunkter, lycka till med letandet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
snowboard längd
Tillbaka
Topp