Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard på flyg - vad ska man tänka på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snowcop" data-source="post: 866391" data-attributes="member: 122047"><p>Jag flyger rätt så ofta med min boardbag.</p><p></p><p>Skaffa en ordentligt vadderad boardbag, det är väl tips 1. Undvik skräp. </p><p>Jag har haft med brädan både från Usa, runt i Europa, samt inrikes. Peppar peppar.. aldrig några skador förutom yttre slitage på boardbag. </p><p>Jag tycker det ska vara enkelt att packa, orkar inte hålla på skruva av/på bindningarna eller linda in brädan i något. Jag slänger bara ner allt i boardbagen, inkl skor osv och drar igen dragkedjorna.</p><p></p><p><strong>Kolla alltid i förväg upp vilket regler som gäller för att ta med sig brädan</strong>, skönt att slippa strul vid incheckningen.</p><p>Oftast krävs det att man har bokat och betalt för specialbagage. Men det varierar mellan flygbolagen.</p><p>En vanlig maxvikt brukar vara 15kg.</p><p></p><p>Flyger man inrikes kan jag rekommendera Malmö Aviation, de tar inget extra för boardbag.</p><p>Motsatsen är Norwegian, de tar betalt för allt. Extra för vanligt incheckat bagage till och med. </p><p>En boardbag kostar ca 250:-/resväg med Norwegian.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snowcop, post: 866391, member: 122047"] Jag flyger rätt så ofta med min boardbag. Skaffa en ordentligt vadderad boardbag, det är väl tips 1. Undvik skräp. Jag har haft med brädan både från Usa, runt i Europa, samt inrikes. Peppar peppar.. aldrig några skador förutom yttre slitage på boardbag. Jag tycker det ska vara enkelt att packa, orkar inte hålla på skruva av/på bindningarna eller linda in brädan i något. Jag slänger bara ner allt i boardbagen, inkl skor osv och drar igen dragkedjorna. [b]Kolla alltid i förväg upp vilket regler som gäller för att ta med sig brädan[/b], skönt att slippa strul vid incheckningen. Oftast krävs det att man har bokat och betalt för specialbagage. Men det varierar mellan flygbolagen. En vanlig maxvikt brukar vara 15kg. Flyger man inrikes kan jag rekommendera Malmö Aviation, de tar inget extra för boardbag. Motsatsen är Norwegian, de tar betalt för allt. Extra för vanligt incheckat bagage till och med. En boardbag kostar ca 250:-/resväg med Norwegian. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard på flyg - vad ska man tänka på?
Tillbaka
Topp