Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard till barn, vad ska jag tänka på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1337900" data-attributes="member: 146777"><p>Absolut inga plastbräddor....</p><p></p><p>Annars spelar det inte allt för stor roll vilket märke etc. Så små brädor säljs sällan och är dyra. Men håll ögonen öppna på blocket och tradera. Det kommer upp ibland och då ska man vara snabb.</p><p>Sko finns inte allt för många att välja på. Mina barn har haft sko från Burton och k2. Viktigast att de är varma. Sko finns oftare,även på tex snabb sport i Göteborg.</p><p></p><p>Vilken fot fram är barnen rätt duktig på att gissa rätt. Annars prova båda riktningar och se vad som känns bättre. Lätt att skruva om. Hittar man fel är det inte farligt heller. Tror jag själv är i grunden en foofy åkare som lärde sig regular från början. Inget fel med det. Lättare att lära sig åka switch då. </p><p></p><p>Sen kan det vara deprimerande med att lära sig åka snowboard. Bättre om man har nån som kan. Jag höll mina barn i händerna eller bakifrån under armarna i början. Då kunde de åka riktiga backar och ha roligt. Sen strö man in lite övning här och där. Efter några dagar samåkning sticker de bara och kan svänga, typ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1337900, member: 146777"] Absolut inga plastbräddor.... Annars spelar det inte allt för stor roll vilket märke etc. Så små brädor säljs sällan och är dyra. Men håll ögonen öppna på blocket och tradera. Det kommer upp ibland och då ska man vara snabb. Sko finns inte allt för många att välja på. Mina barn har haft sko från Burton och k2. Viktigast att de är varma. Sko finns oftare,även på tex snabb sport i Göteborg. Vilken fot fram är barnen rätt duktig på att gissa rätt. Annars prova båda riktningar och se vad som känns bättre. Lätt att skruva om. Hittar man fel är det inte farligt heller. Tror jag själv är i grunden en foofy åkare som lärde sig regular från början. Inget fel med det. Lättare att lära sig åka switch då. Sen kan det vara deprimerande med att lära sig åka snowboard. Bättre om man har nån som kan. Jag höll mina barn i händerna eller bakifrån under armarna i början. Då kunde de åka riktiga backar och ha roligt. Sen strö man in lite övning här och där. Efter några dagar samåkning sticker de bara och kan svänga, typ. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard till barn, vad ska jag tänka på?
Tillbaka
Topp