Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard till tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Antediluvian" data-source="post: 1293233" data-attributes="member: 186027"><p>Hyrbrädor brukar väl oftast vara flat rocker, alltså helt platta under och rocker fram och bak. Allt beror ju på åkstil, vart och hur man vill åka (vilket är svårt att veta innan man vet förstås) Styvheten skulle jag säga är den viktigaste aspekten så mitt val hade varit en medium till mjukflexande flat rocker freestylebräda med true twin alltså likadan fram och bak vilket underlättar att lära sig åka switch/baklänges (inget krav) en riktig hållbar parkbräda helt enkelt som du inte växer ifrån och kan leka runt med, skapa teknik och brädkänsla. Styva camberbrädor skulle jag hålla mig ifrån, om du inte enbart ska åka isiga svarta backar. Nyanserna av alla dessa hybridvarianter kan du grotta ner dig i senare, keep it simple, du kommer vilja köpa en ny (eller en till?) bräda sen oavsett. Av dom du radat upp hade jag valt Capitan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Antediluvian, post: 1293233, member: 186027"] Hyrbrädor brukar väl oftast vara flat rocker, alltså helt platta under och rocker fram och bak. Allt beror ju på åkstil, vart och hur man vill åka (vilket är svårt att veta innan man vet förstås) Styvheten skulle jag säga är den viktigaste aspekten så mitt val hade varit en medium till mjukflexande flat rocker freestylebräda med true twin alltså likadan fram och bak vilket underlättar att lära sig åka switch/baklänges (inget krav) en riktig hållbar parkbräda helt enkelt som du inte växer ifrån och kan leka runt med, skapa teknik och brädkänsla. Styva camberbrädor skulle jag hålla mig ifrån, om du inte enbart ska åka isiga svarta backar. Nyanserna av alla dessa hybridvarianter kan du grotta ner dig i senare, keep it simple, du kommer vilja köpa en ny (eller en till?) bräda sen oavsett. Av dom du radat upp hade jag valt Capitan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard till tjej
Tillbaka
Topp