Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard vs. Splitboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 936358" data-attributes="member: 80520"><p>Det låter ju bra! Så du tycker det är värt med split över snöskor även vid 2-3-timmarshajkande (tid räknat för mig på skidor) från liften?</p><p></p><p>Tror du det går att sätt en tjej på ~80 pannor före detta ryttare på 175 cm med skostrl 41/42 på en herrbräda? Spontant skulle jag ju säga att om hon åkte skidor skulle hon främst åka på herrskidor, men jag har ingen som helst koll på brädor som sagt ><</p><p></p><p>Uteslutandet beror av ekonomi. En split är ju inte det billigaste och ska man lägga till att en vanlig bräda (just nu äger hon inget vettigt) drar det iväg... Hade vi haft några tusen liggandes hade det absolut varit en split och en normalskapt bräda som gällde, men det är långt från säker att vi har den möjligheten tyvärr.</p><p></p><p>Men du som har koll på brädor, tudelade eller ej; går det att fula på en splitbindning på en vanlig bräda? Leker med tanken på att, om man köper från tysken, köpa en split och sedan lägga till 2 kakor eller något och få en hyffsat bräda för de få dagarna vi lär köra i pist och liftburen/pistnära åkning. Är det möjligt, eller är det bara inse att det krävs en vanlig bindning utöver en ren splitbindning?</p><p></p><p>Ytterligare en liten fråga då, finns det någon (välrenomerad) butik i EU som säljer splits utom S-C?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 936358, member: 80520"] Det låter ju bra! Så du tycker det är värt med split över snöskor även vid 2-3-timmarshajkande (tid räknat för mig på skidor) från liften? Tror du det går att sätt en tjej på ~80 pannor före detta ryttare på 175 cm med skostrl 41/42 på en herrbräda? Spontant skulle jag ju säga att om hon åkte skidor skulle hon främst åka på herrskidor, men jag har ingen som helst koll på brädor som sagt >< Uteslutandet beror av ekonomi. En split är ju inte det billigaste och ska man lägga till att en vanlig bräda (just nu äger hon inget vettigt) drar det iväg... Hade vi haft några tusen liggandes hade det absolut varit en split och en normalskapt bräda som gällde, men det är långt från säker att vi har den möjligheten tyvärr. Men du som har koll på brädor, tudelade eller ej; går det att fula på en splitbindning på en vanlig bräda? Leker med tanken på att, om man köper från tysken, köpa en split och sedan lägga till 2 kakor eller något och få en hyffsat bräda för de få dagarna vi lär köra i pist och liftburen/pistnära åkning. Är det möjligt, eller är det bara inse att det krävs en vanlig bindning utöver en ren splitbindning? Ytterligare en liten fråga då, finns det någon (välrenomerad) butik i EU som säljer splits utom S-C? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard vs. Splitboard?
Tillbaka
Topp