Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard vs. Splitboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelB" data-source="post: 936589" data-attributes="member: 96893"><p>Asså det beror ju på hur seriösa ni är med turandet, vill ni faktiskt tura så tycker jag en split är helt given. Tror faktisk inte hon kommer vilja följa med dig på snöskor, skidåkare gillar inte att man går med snöskor i deras skintrack så det blir som sagt att spåra själv som gäller. Snöskor är jobbigt men en grupp så går det fint, ska man dock ha en skid nisse som glider fram brevid så lör det bli sjukt jobbigt.</p><p></p><p>Eftersom hon inte har någon bräda för tillfället så vågar jag anta att hon inte kör allt för hårt och extremt så då har jag svårt att tro att h0n kommer märka skillnad på en split och inte åkmässigt. absolut inte i puder. Om man tvekar på splitboardarnas prestanda kan man ju alltid kolla in jeremy jones och gubbarna i deeper, dom splitboardar hårigare saker än de flesta av oss vågar titta på. Jag skulle nog satsa på en splitboard och sen kanske se om man kan komma över nån deal på nått beggat när man är på plats.</p><p></p><p>Sen skulle jag nog också kolla på herr brädor, helt ärligt va det väldigt likt mig själv är 177 75kg och har 41.5, så det öppnar ju upp möjligheterna rejält. Sen vilken bräda är ju en helt annan fråga, 41 42 är relativt smått för herr brädor så jag hade hållt mig undan de lite bredare brädorna, absolut inte över 25.5cm. Min är en prior amf 159 som är 25.3 och det upplever jag som på gränsen till för mycket och om jag hade haft den som enda bräda hade jag nog velat ha en 25 cm max typ. Volie rx mojo kan man ju få tag i nice paket pris tillsammans med deras splitbindningar. Tror även att jag läste i backcountry magazine att den va en favorit bland kvinnliga testare. en 161 är 25.5 i midjan vilket är på gränsen för piståkning men tydligen ska den va lättkantad endå.</p><p></p><p>Om ni vill ha mer direkta tips på brädor får ni beskriva åkstil mm lite mer sen ser jag väll ingen anledning att hålla sig i eu. Utbutdet här är ju kass jämför med andra sidan.</p><p></p><p>Att sätta en splitbindning på en vanlig går inte direkt men om du är händig och kan fräsa borde det va lätt att fixa en puck till en vanlig bräda som funkar med split bindningen. Annars är det ju konverteringsplattor och en standard bindning men då förlora man prestanda på spliten</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelB, post: 936589, member: 96893"] Asså det beror ju på hur seriösa ni är med turandet, vill ni faktiskt tura så tycker jag en split är helt given. Tror faktisk inte hon kommer vilja följa med dig på snöskor, skidåkare gillar inte att man går med snöskor i deras skintrack så det blir som sagt att spåra själv som gäller. Snöskor är jobbigt men en grupp så går det fint, ska man dock ha en skid nisse som glider fram brevid så lör det bli sjukt jobbigt. Eftersom hon inte har någon bräda för tillfället så vågar jag anta att hon inte kör allt för hårt och extremt så då har jag svårt att tro att h0n kommer märka skillnad på en split och inte åkmässigt. absolut inte i puder. Om man tvekar på splitboardarnas prestanda kan man ju alltid kolla in jeremy jones och gubbarna i deeper, dom splitboardar hårigare saker än de flesta av oss vågar titta på. Jag skulle nog satsa på en splitboard och sen kanske se om man kan komma över nån deal på nått beggat när man är på plats. Sen skulle jag nog också kolla på herr brädor, helt ärligt va det väldigt likt mig själv är 177 75kg och har 41.5, så det öppnar ju upp möjligheterna rejält. Sen vilken bräda är ju en helt annan fråga, 41 42 är relativt smått för herr brädor så jag hade hållt mig undan de lite bredare brädorna, absolut inte över 25.5cm. Min är en prior amf 159 som är 25.3 och det upplever jag som på gränsen till för mycket och om jag hade haft den som enda bräda hade jag nog velat ha en 25 cm max typ. Volie rx mojo kan man ju få tag i nice paket pris tillsammans med deras splitbindningar. Tror även att jag läste i backcountry magazine att den va en favorit bland kvinnliga testare. en 161 är 25.5 i midjan vilket är på gränsen för piståkning men tydligen ska den va lättkantad endå. Om ni vill ha mer direkta tips på brädor får ni beskriva åkstil mm lite mer sen ser jag väll ingen anledning att hålla sig i eu. Utbutdet här är ju kass jämför med andra sidan. Att sätta en splitbindning på en vanlig går inte direkt men om du är händig och kan fräsa borde det va lätt att fixa en puck till en vanlig bräda som funkar med split bindningen. Annars är det ju konverteringsplattor och en standard bindning men då förlora man prestanda på spliten [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboard vs. Splitboard?
Tillbaka
Topp