Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Snowboardåkare portade från toppturer!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Niiiicke" data-source="post: 623951" data-attributes="member: 75222"><p>Jag kan köpa att man har skidåkare i en grupp och snowboardåkare i en annan grupp rent säkerhetsmässigt. Men det jag har fått till svar är att man inte inte får följa med bara för att man åker snowboard och inget snack om just säkerheten. Sånt kan jag störa mig på faktiskt. Men har kikat lite på UCPA, få se om jag hänger på dem någon gång. Har några andra som jag kollar på också. </p><p></p><p>Faktiskt nyss hemkommen från lavin 1 i sylarna och körde med snöskor och snowboard där. Otroligt bra kurs förövrigt. Men nu blir det splitboard isstället för snöskor! Snöskor går bort när man ska knata längre sträckor och det har kommit en del snö. Då är splitboard det enda som funkar misstänker jag. Men kortare sträckor funkar snöskor rätt bra, speciellt vid hårt underlag. Jag hyrde en splitboard i storulvån men den var dock alldeles förkort så det blir lite orättvis jämförelse. Men ska försöka få tag i en lång bräda med bred nos så blir det nog lite mer rättvis jämförelse. Prior Spearhead 178 ligger bra till: <a href="http://www.priorsnowboards.com/boards_spearhead_splitboard.php" target="_blank">http://www.priorsnowboards.com/boards_spearhead_splitboard.php</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Niiiicke, post: 623951, member: 75222"] Jag kan köpa att man har skidåkare i en grupp och snowboardåkare i en annan grupp rent säkerhetsmässigt. Men det jag har fått till svar är att man inte inte får följa med bara för att man åker snowboard och inget snack om just säkerheten. Sånt kan jag störa mig på faktiskt. Men har kikat lite på UCPA, få se om jag hänger på dem någon gång. Har några andra som jag kollar på också. Faktiskt nyss hemkommen från lavin 1 i sylarna och körde med snöskor och snowboard där. Otroligt bra kurs förövrigt. Men nu blir det splitboard isstället för snöskor! Snöskor går bort när man ska knata längre sträckor och det har kommit en del snö. Då är splitboard det enda som funkar misstänker jag. Men kortare sträckor funkar snöskor rätt bra, speciellt vid hårt underlag. Jag hyrde en splitboard i storulvån men den var dock alldeles förkort så det blir lite orättvis jämförelse. Men ska försöka få tag i en lång bräda med bred nos så blir det nog lite mer rättvis jämförelse. Prior Spearhead 178 ligger bra till: [URL]http://www.priorsnowboards.com/boards_spearhead_splitboard.php[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Snowboardåkare portade från toppturer!
Tillbaka
Topp