Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snowboardåkare, protestera!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Maximilliam" data-source="post: 502067" data-attributes="member: 58808"><p>okej så här är fuktum: skidåkarna kanske inte har snott allt frpn brädåkarna i och med att skidåkning kom först. men om man ser på den sport/idrott/livstil/kultur som vi inte ens vet vad vi kallar så skulle jag vilja säga att "jibbarna" (ledsen att behöva andvända detta mycket fula och från grunden fel ord) har tagit nästan allting som symboliserar "jibbingen" från brädåkarna som tagit det från skatarna som tagit det från surf, hiphop, rock, punk, och pop stilen! </p><p></p><p>jag har funderat länge, och försökt komma på någontint som vi komit på själva, men vi har snott, alla moden: bandanna, nopole, gogglarunderhjälmen, stora kläder, tall-t, basket linne, tajta pants, färglada kläder kom ungefär samtidigt.</p><p>alla trick: pretzel, switch, snurrabådahållen, wallride, handpalnt, att jibba streeten, butter nolllie att raila, köra i parker över huvudtaget, graba, jibba träd och dubel cork m.m.</p><p></p><p>dom grejer som är lite svårt att veta är: dubel volter</p><p>volta (om man räknar det som fanns innan som kallades för freestyle och dog ut på nittiotalet, så våltade skidåkarna först. men om man tänker "jibbingen" som mike douglas m.fl skapade så säger han att dom bara tog snowboard trick och gjorde ungefärlika dant på skidor, å sen döpte de dom. t.ex. mctwist-misty)</p><p></p><p>det ända jag har kommit på som skidåkaran har gjort före snowboardåkarna är hand drag/hand butter. det har jag aldrig sett nongon brädåkare göra!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Maximilliam, post: 502067, member: 58808"] okej så här är fuktum: skidåkarna kanske inte har snott allt frpn brädåkarna i och med att skidåkning kom först. men om man ser på den sport/idrott/livstil/kultur som vi inte ens vet vad vi kallar så skulle jag vilja säga att "jibbarna" (ledsen att behöva andvända detta mycket fula och från grunden fel ord) har tagit nästan allting som symboliserar "jibbingen" från brädåkarna som tagit det från skatarna som tagit det från surf, hiphop, rock, punk, och pop stilen! jag har funderat länge, och försökt komma på någontint som vi komit på själva, men vi har snott, alla moden: bandanna, nopole, gogglarunderhjälmen, stora kläder, tall-t, basket linne, tajta pants, färglada kläder kom ungefär samtidigt. alla trick: pretzel, switch, snurrabådahållen, wallride, handpalnt, att jibba streeten, butter nolllie att raila, köra i parker över huvudtaget, graba, jibba träd och dubel cork m.m. dom grejer som är lite svårt att veta är: dubel volter volta (om man räknar det som fanns innan som kallades för freestyle och dog ut på nittiotalet, så våltade skidåkarna först. men om man tänker "jibbingen" som mike douglas m.fl skapade så säger han att dom bara tog snowboard trick och gjorde ungefärlika dant på skidor, å sen döpte de dom. t.ex. mctwist-misty) det ända jag har kommit på som skidåkaran har gjort före snowboardåkarna är hand drag/hand butter. det har jag aldrig sett nongon brädåkare göra! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snowboardåkare, protestera!
Tillbaka
Topp