Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
snowboardfråga
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JosefinApelsin" data-source="post: 3689" data-attributes="member: 14141"><p>Härligt att du vill lära dig åka bräda. Jag hade precis som du åkt skidor i en massa år och ville sedan lära mig åka bräda. Med mycket hybris och en mycket isig backe gick det inget vidare. Ajajaj. Svullna knän, öm svanskota och inte kunde jag svänga särskilt bra heller. Nu är har jag åkt bräda i flera år och vill inte göra annar, och här kommer därför mina tips:</p><p></p><p>Är du en smula feg eller tänker avsätta en dag på din skidsemester till att prova bräda så börja en dag med mjuk snö i backen. 10 cm puder i backen är perfekt om sådana förhållanden skulle dyka upp, då landar du mjukt och får inte upp den värsta farten. Det kanske får dig att våga mer.</p><p>Håll händerna knutna, så bryter du inte handlederna lika enkelt och om du gör det blir det snyggare brott. (Jag har brutit båda handlederna, så jag vet vad jag pratar om.)</p><p>Jag vill hävda (tvärt emot mina ovantående medskribenter) att utrustningen spelar mindre roll när man är nybörjare. Det är när du börjar åka fort det är intressant med en bra och lång bräda som stabiliserar farten. Somliga får aldrig upp den hastigheten att detta ens är aktuellt.... Om du är övertygad att snowboard kommer vara din vintersport framöver skulle jag framförallt satsa på bra bindningar. På de billiga ger spännena upp efter en säsong.</p><p>Hyr en instruktör dina första timmar. Om du får tekniken tidigt kanske du slipper de värsta smällarna och får större mod, vilket kommer att göra dig till en bättre åkare snabbare.</p><p>Du behöver lutning på backen för att kunna svänga. Känns det läskigt att börja med att svänga så åk sicksack på hälarna respektive tårna de första gångerna så att du får in känsla och balans.</p><p>Själva tekniken går ut på att flytta vikten från tå till häl. Titta dit du ska och inte neråt.</p><p>Tålamod, tålamod och uthållighet....</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JosefinApelsin, post: 3689, member: 14141"] Härligt att du vill lära dig åka bräda. Jag hade precis som du åkt skidor i en massa år och ville sedan lära mig åka bräda. Med mycket hybris och en mycket isig backe gick det inget vidare. Ajajaj. Svullna knän, öm svanskota och inte kunde jag svänga särskilt bra heller. Nu är har jag åkt bräda i flera år och vill inte göra annar, och här kommer därför mina tips: Är du en smula feg eller tänker avsätta en dag på din skidsemester till att prova bräda så börja en dag med mjuk snö i backen. 10 cm puder i backen är perfekt om sådana förhållanden skulle dyka upp, då landar du mjukt och får inte upp den värsta farten. Det kanske får dig att våga mer. Håll händerna knutna, så bryter du inte handlederna lika enkelt och om du gör det blir det snyggare brott. (Jag har brutit båda handlederna, så jag vet vad jag pratar om.) Jag vill hävda (tvärt emot mina ovantående medskribenter) att utrustningen spelar mindre roll när man är nybörjare. Det är när du börjar åka fort det är intressant med en bra och lång bräda som stabiliserar farten. Somliga får aldrig upp den hastigheten att detta ens är aktuellt.... Om du är övertygad att snowboard kommer vara din vintersport framöver skulle jag framförallt satsa på bra bindningar. På de billiga ger spännena upp efter en säsong. Hyr en instruktör dina första timmar. Om du får tekniken tidigt kanske du slipper de värsta smällarna och får större mod, vilket kommer att göra dig till en bättre åkare snabbare. Du behöver lutning på backen för att kunna svänga. Känns det läskigt att börja med att svänga så åk sicksack på hälarna respektive tårna de första gångerna så att du får in känsla och balans. Själva tekniken går ut på att flytta vikten från tå till häl. Titta dit du ska och inte neråt. Tålamod, tålamod och uthållighet.... Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
snowboardfråga
Tillbaka
Topp