Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Snowboardgymn, med skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lleberg" data-source="post: 43240" data-attributes="member: 29331"><p>Utnyttja systemet?</p><p>Försäkringsbolagen är dom som betalar.</p><p>Och det financierar dom via premier, från dom som har försäkringar hos dom.</p><p></p><p>Sen så kan man bli förklarad invalid till olika grad. Man kan tex bli förklarad som invalid om man förlorar ett finger...</p><p>Men det beror ju på skadans art och hur det påverkar individen.</p><p></p><p>Jag har konstant smärta i höger knä, har nedsatt känsel runt själva knät, och så domnar hela benet bort om jag slår i det, jag kan inte belasta det, för det gör ont, och därav är jag ganska svag i det benet, jag kan inte stå på den högra benet, och böjja det till 90 grader, då faller jag ihop. Jag har även problem med vänstra knät.</p><p></p><p>Sen så får du ju komma ihåg att det är en läkare som ställer denna diagnos, sen så HAR jag bestående men, blir troligen förklarad som delvis invalid.</p><p></p><p>En liten snabb fråga, när utnyttjar man inte systemet? Är det inte föräskringsbolagen som gör det med alla sina förbehåll?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lleberg, post: 43240, member: 29331"] Utnyttja systemet? Försäkringsbolagen är dom som betalar. Och det financierar dom via premier, från dom som har försäkringar hos dom. Sen så kan man bli förklarad invalid till olika grad. Man kan tex bli förklarad som invalid om man förlorar ett finger... Men det beror ju på skadans art och hur det påverkar individen. Jag har konstant smärta i höger knä, har nedsatt känsel runt själva knät, och så domnar hela benet bort om jag slår i det, jag kan inte belasta det, för det gör ont, och därav är jag ganska svag i det benet, jag kan inte stå på den högra benet, och böjja det till 90 grader, då faller jag ihop. Jag har även problem med vänstra knät. Sen så får du ju komma ihåg att det är en läkare som ställer denna diagnos, sen så HAR jag bestående men, blir troligen förklarad som delvis invalid. En liten snabb fråga, när utnyttjar man inte systemet? Är det inte föräskringsbolagen som gör det med alla sina förbehåll? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Snowboardgymn, med skidor.
Tillbaka
Topp