Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboardinställningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rydellen" data-source="post: 369739" data-attributes="member: 59533"><p>Detta beror självklart på din teknik, som jag SKREV går det åka bra på både sätten. Men jag håller fast vid att du får bättre position på kroppen med positiva vinklar som i sin tur gör att du har lättare för att trycka på skären hårdare och "åka bättre". Är man inte en eurocarv snubbe bryr man sig kanske inte men det finns ju en anledningn till varför dom har de vinklarna dom har. Tror det har med bakre knäts vinkel att göra. Man får mer tryck på något sätt av att stå framåtvinklad. Eller snarare du får kraften med dig i svängen istället för att få den bakåt och på så sätt svänga runt. Svårt att förklara. Jag får iaf bättre skär på detta sättet, men jag gillar att skutta runt och åka switch också så kör därför duck. </p><p></p><p>Allas kroppar och åkstilar är olika så det gäller att hitta sin stance. </p><p></p><p>Något jag tycker kan hjälpa en nybörjare att hitta rätt är att mer vinkel på framfoten gör det lättare att "åka" (inte parka). Nybörjarfel nummer ett är ju ändå när man har ungefär 1dm mellan fötterna. Man skrattar så gött när man ser någon som åker så. Ser helt tokigt ut och det går inte att hålla balansen för fem öre. Sen kanske man får ett jävla tryck i skäret om man får all kraft rakt ner. </p><p></p><p>Jag talar lite emot mig själv, men för många åker med för bred stance. Du får mer tryck på en punkt om du kör smalare men försämrar parkegensakperna/balansen.</p><p></p><p>Hitta din egen men var inte rädd för att testa lite nytt. En liten skillnad i stance/vinkel/bakmontering kan göra stora skillnader för brädans åkegenskaper. </p><p></p><p>På min senast köpte bräda testade jag att köra mycket bakmonterat och ganska tight stance. Gick inte alls...Detta berodde lite på att min bräda var för styv osv..</p><p></p><p>Testa, känn och hitta hem! :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rydellen, post: 369739, member: 59533"] Detta beror självklart på din teknik, som jag SKREV går det åka bra på både sätten. Men jag håller fast vid att du får bättre position på kroppen med positiva vinklar som i sin tur gör att du har lättare för att trycka på skären hårdare och "åka bättre". Är man inte en eurocarv snubbe bryr man sig kanske inte men det finns ju en anledningn till varför dom har de vinklarna dom har. Tror det har med bakre knäts vinkel att göra. Man får mer tryck på något sätt av att stå framåtvinklad. Eller snarare du får kraften med dig i svängen istället för att få den bakåt och på så sätt svänga runt. Svårt att förklara. Jag får iaf bättre skär på detta sättet, men jag gillar att skutta runt och åka switch också så kör därför duck. Allas kroppar och åkstilar är olika så det gäller att hitta sin stance. Något jag tycker kan hjälpa en nybörjare att hitta rätt är att mer vinkel på framfoten gör det lättare att "åka" (inte parka). Nybörjarfel nummer ett är ju ändå när man har ungefär 1dm mellan fötterna. Man skrattar så gött när man ser någon som åker så. Ser helt tokigt ut och det går inte att hålla balansen för fem öre. Sen kanske man får ett jävla tryck i skäret om man får all kraft rakt ner. Jag talar lite emot mig själv, men för många åker med för bred stance. Du får mer tryck på en punkt om du kör smalare men försämrar parkegensakperna/balansen. Hitta din egen men var inte rädd för att testa lite nytt. En liten skillnad i stance/vinkel/bakmontering kan göra stora skillnader för brädans åkegenskaper. På min senast köpte bräda testade jag att köra mycket bakmonterat och ganska tight stance. Gick inte alls...Detta berodde lite på att min bräda var för styv osv.. Testa, känn och hitta hem! :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Snowboardinställningar
Tillbaka
Topp