Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowkite, sele och bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 1059163" data-attributes="member: 51492"><p>Kör visserligen med skidor men en stoppad sittsele för kite är skönast speciellt när det blåser rejält. Använder ibland en klättersele när det blåser mindre och/eller man vill kunna få ned allt i ryggsäcken, speciellt om man har två kites med sig. Det blir ganska stora krafter och långvarig statisk belastning på kryss så smala remmar är inget man vill ha egentligen. </p><p></p><p>Smala remmar är värre än att åka släplift rakt uppför och sittsele är nästan som sittlift förutom benkrafterna för att hålla emot mot snön. Typ..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 1059163, member: 51492"] Kör visserligen med skidor men en stoppad sittsele för kite är skönast speciellt när det blåser rejält. Använder ibland en klättersele när det blåser mindre och/eller man vill kunna få ned allt i ryggsäcken, speciellt om man har två kites med sig. Det blir ganska stora krafter och långvarig statisk belastning på kryss så smala remmar är inget man vill ha egentligen. Smala remmar är värre än att åka släplift rakt uppför och sittsele är nästan som sittlift förutom benkrafterna för att hålla emot mot snön. Typ.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowkite, sele och bräda.
Tillbaka
Topp