Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowkite, sele och bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KrisL" data-source="post: 1059201" data-attributes="member: 138620"><p>Beror lite på användningsområde tycker jag (kör dock också skidor). Kör man mest fram och tillbaka och inte trickar så mycket så funkar sittsele bra. Den sitter på plats och du får kraften lågt när det börjar dra på. Det är friare känsla med midjesele men den har också en tendens att glida upp (och gärna dra med jackan) ibland. </p><p></p><p>Tror midjesele är snäppet bättre på bräda eftersom underkroppen blir lite friare. Kör du t ex toeside en stund så borde sittsele kännas lite väl låst?</p><p></p><p>Toppturar man med kiten så är det skönt med en mindre sele, som snorkel säger, så man får med den i ryggsäcken på vägen ned. Det finns speciella raceselar som är bra byggda men ändå lätta att packa ihop.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KrisL, post: 1059201, member: 138620"] Beror lite på användningsområde tycker jag (kör dock också skidor). Kör man mest fram och tillbaka och inte trickar så mycket så funkar sittsele bra. Den sitter på plats och du får kraften lågt när det börjar dra på. Det är friare känsla med midjesele men den har också en tendens att glida upp (och gärna dra med jackan) ibland. Tror midjesele är snäppet bättre på bräda eftersom underkroppen blir lite friare. Kör du t ex toeside en stund så borde sittsele kännas lite väl låst? Toppturar man med kiten så är det skönt med en mindre sele, som snorkel säger, så man får med den i ryggsäcken på vägen ned. Det finns speciella raceselar som är bra byggda men ändå lätta att packa ihop. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowkite, sele och bräda.
Tillbaka
Topp