Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowkite, sele och bräda.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deathloop" data-source="post: 1059207" data-attributes="member: 153622"><p>Tjena!</p><p></p><p>(Första inlägget på Freeride)</p><p></p><p>Jag kör mycket snowkite och delar gärna med mig av några tips!</p><p></p><p>Först och främst kan jag inte nog rekommendera en dedikerad snökitebräda:</p><p></p><p><a href="http://www.nobilekiteboarding.com/products/pico/pico-nhp-snowkite.html" target="_blank">http://www.nobilekiteboarding.com/products/pico/pico-nhp-snowkite.html</a></p><p></p><p>Det kommer göra en enorm skillnad då en vanlig med mindre radie hela tiden vill "höjda" pga av carvingegenskaperna. En snökitebräda är mycket rakare och kommer "låsa fast sig" i snön på det skär du väljer att ligga på. Med en vanlig snowboard brände mina ben efter bara ett par kilometer, men med snökitebräda så körde jag 8 mil non-stop utan större problem! Det är också otroligt mycket bättre grepp på isiga förhållanden och du kan utan problem köra på en isig sjö!</p><p></p><p>Kör du snowboard så ska du absolut köra midjesele då du vill kunna köra både heelside och toeside. En midjesele kommer kunna snurra så att du kan få en bättre och bekvämare vinkel när du vrider dig.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p></p><p>//D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deathloop, post: 1059207, member: 153622"] Tjena! (Första inlägget på Freeride) Jag kör mycket snowkite och delar gärna med mig av några tips! Först och främst kan jag inte nog rekommendera en dedikerad snökitebräda: [URL]http://www.nobilekiteboarding.com/products/pico/pico-nhp-snowkite.html[/URL] Det kommer göra en enorm skillnad då en vanlig med mindre radie hela tiden vill "höjda" pga av carvingegenskaperna. En snökitebräda är mycket rakare och kommer "låsa fast sig" i snön på det skär du väljer att ligga på. Med en vanlig snowboard brände mina ben efter bara ett par kilometer, men med snökitebräda så körde jag 8 mil non-stop utan större problem! Det är också otroligt mycket bättre grepp på isiga förhållanden och du kan utan problem köra på en isig sjö! Kör du snowboard så ska du absolut köra midjesele då du vill kunna köra både heelside och toeside. En midjesele kommer kunna snurra så att du kan få en bättre och bekvämare vinkel när du vrider dig. Lycka till! //D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowkite, sele och bräda.
Tillbaka
Topp