Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snowminds - blivskiinstruktor.dk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coolalexcool" data-source="post: 1087815" data-attributes="member: 140105"><p>Jag gick genom Snowminds för 3 år sedan och har sedan dess jobbat som skidlärare i Österrike i 3 säsonger, i Australien och Nya Zeeland. Jag tyckte det var sjukt värt det med tanke på all hjälp man får. Du behöver inte oroa dig över något förutom att ta med rätt utrustning och ni åker upp tillsammans på minst 100 pers så det är riktigt kul. För mig var också jobbgarantin på en skidskola en stor grej. Fint boende på hotell med buffé, hjälp med språket och riktigt bra intro dagar innan kursen för att se till att tekniken satt på plats. </p><p>För mig var det ett mycket bättre alternativ än att gå en galet lång utbildning via friluftsfrämjandet eller Åre osv. och då endast få en Svensk certifiering som är rätt så okänd utomlands. Blir nog lite svårt o söka jobb då om man inte vill jobba i Sverige.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coolalexcool, post: 1087815, member: 140105"] Jag gick genom Snowminds för 3 år sedan och har sedan dess jobbat som skidlärare i Österrike i 3 säsonger, i Australien och Nya Zeeland. Jag tyckte det var sjukt värt det med tanke på all hjälp man får. Du behöver inte oroa dig över något förutom att ta med rätt utrustning och ni åker upp tillsammans på minst 100 pers så det är riktigt kul. För mig var också jobbgarantin på en skidskola en stor grej. Fint boende på hotell med buffé, hjälp med språket och riktigt bra intro dagar innan kursen för att se till att tekniken satt på plats. För mig var det ett mycket bättre alternativ än att gå en galet lång utbildning via friluftsfrämjandet eller Åre osv. och då endast få en Svensk certifiering som är rätt så okänd utomlands. Blir nog lite svårt o söka jobb då om man inte vill jobba i Sverige. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snowminds - blivskiinstruktor.dk
Tillbaka
Topp