Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowpulse RAS - refille 300-bars-patronen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 980224" data-attributes="member: 47541"><p>Men var står det att man inte får fylla den själv? Jag hittar inte den informationen. </p><p></p><p>Det jag har fått höra är att man ska vara väldigt försiktig när man fyller 207-bars flaskan här i Europa eftersom den går att överfylla med våra 300 bars flaskor/kompressorer. (En fundering som jag har är dock om de inte har 300 bar, ens i dykflaskor i nordamerika?).</p><p></p><p>Det är inte förbjudet att flyga med flaskorna, dock så måste tryckluftflaskorna vara tömda. Det orsakar ju lite bekymmer eftersom man måste hitta ett ställe att fylla sina flaskor igen när man kommit fram till skidorten. Kvävgasflaskorna behöver inte tömmas för flygning.</p><p></p><p>/Mårten</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 980224, member: 47541"] Men var står det att man inte får fylla den själv? Jag hittar inte den informationen. Det jag har fått höra är att man ska vara väldigt försiktig när man fyller 207-bars flaskan här i Europa eftersom den går att överfylla med våra 300 bars flaskor/kompressorer. (En fundering som jag har är dock om de inte har 300 bar, ens i dykflaskor i nordamerika?). Det är inte förbjudet att flyga med flaskorna, dock så måste tryckluftflaskorna vara tömda. Det orsakar ju lite bekymmer eftersom man måste hitta ett ställe att fylla sina flaskor igen när man kommit fram till skidorten. Kvävgasflaskorna behöver inte tömmas för flygning. /Mårten [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowpulse RAS - refille 300-bars-patronen?
Tillbaka
Topp