Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowscoot
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowscootaddict" data-source="post: 926151" data-attributes="member: 115615"><p>Tjena alla snowscoot och snowbike intresserade!</p><p></p><p>Jag är en snowscoot åkare från Norrbotten som har hållit på i snart 3 säsonger och undrar om det finns fler som åker snowscoot/snowmoto här i Sverige?</p><p></p><p>Varför jag skriver detta är att SLAO verkar vara ett riktigt stort problem när man ska åka på större backar som Hemavan, Riksgränsen, Funäsfjällen osv. där backens försäkringar hänger på SLAOs rekommendationer. </p><p></p><p>SLAO har en lista över alla ej <a href="http://www.slao.se/akredskap.asp" target="_blank">rekommenderade åkredskap</a> finns, där kan man se alla möjliga typ av snowbikes. Det verkar vara svårt att ändra på listan då SLAO följer rekommendationer från Europa, bl.a. från Österrike och Tyskland. Till skillnad från Sverige så har Finlands SMHY tillåtit snowbikes och där är det grönt i de flesta backar.</p><p></p><p>Det man kan försöka göra att ändra på "svartlistan" är att samla oss ihop och kolla vilka backar i närheten tillåter snowbikes och trycka på SLAO inifrån.</p><p></p><p>Här är backar som jag har fått tillåtet att åka hittills:</p><p>Kåbdalis</p><p>Kittelfjäll</p><p>Svanstein</p><p>Vallsberget</p><p>Måttsund</p><p></p><p>P.S. Gäst med alias "rOlLe" som skrev en recension om Svanstein (Pullinki), kontakta mig snarast om du läser det här!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowscootaddict, post: 926151, member: 115615"] Tjena alla snowscoot och snowbike intresserade! Jag är en snowscoot åkare från Norrbotten som har hållit på i snart 3 säsonger och undrar om det finns fler som åker snowscoot/snowmoto här i Sverige? Varför jag skriver detta är att SLAO verkar vara ett riktigt stort problem när man ska åka på större backar som Hemavan, Riksgränsen, Funäsfjällen osv. där backens försäkringar hänger på SLAOs rekommendationer. SLAO har en lista över alla ej [url=http://www.slao.se/akredskap.asp]rekommenderade åkredskap[/url] finns, där kan man se alla möjliga typ av snowbikes. Det verkar vara svårt att ändra på listan då SLAO följer rekommendationer från Europa, bl.a. från Österrike och Tyskland. Till skillnad från Sverige så har Finlands SMHY tillåtit snowbikes och där är det grönt i de flesta backar. Det man kan försöka göra att ändra på "svartlistan" är att samla oss ihop och kolla vilka backar i närheten tillåter snowbikes och trycka på SLAO inifrån. Här är backar som jag har fått tillåtet att åka hittills: Kåbdalis Kittelfjäll Svanstein Vallsberget Måttsund P.S. Gäst med alias "rOlLe" som skrev en recension om Svanstein (Pullinki), kontakta mig snarast om du läser det här! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Snowscoot
Tillbaka
Topp