Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snowskool.com bra eller dåligt?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SNDVLL" data-source="post: 957498" data-attributes="member: 48051"><p>För elva veckor tycker jag det är ganska dyrt. Går SCoTT och det är lite under 100 000:- i studielån om man tar fullt lån. Då får man alla fyra svenska steg, massor med skidåkning med instruktörer även när det inte är kurs och sen en hel del annat utspritt över 2 år.</p><p>Skidlärarlinjen ger samma behörighet men inte alls lika mycket kurser och skidåkning eftersom det bara är på 1 år.</p><p></p><p>Utan att vara helt påläst så säger jag att skiskool ger hälften av den behörighet man får i sverige, för mycket mer pengar på kortare tid. </p><p>Kortare tid kan ju vara skönt, men behöver inte vara bra. Att bli duktig kräver många åk timmar och ju mer åktimmar man har för sig själv eller med instruktörer desto bättre blir man.</p><p></p><p>Fråga dig själv först vad du vill göra med din skidåkning. Att investera i en utbildning behöver inte vara dyrt, även om det kostar 100 000:-.. För att göra 11 veckor där, och sen jobba som skidlärare kanske 1-2 år så är det ju rätt dyrt. Men om du vill jobba med skidåkning resten av livet är det ju ingen biggie. </p><p>De olika alternativ som finns skapar ju olika förutsättningar för framtida skidliv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SNDVLL, post: 957498, member: 48051"] För elva veckor tycker jag det är ganska dyrt. Går SCoTT och det är lite under 100 000:- i studielån om man tar fullt lån. Då får man alla fyra svenska steg, massor med skidåkning med instruktörer även när det inte är kurs och sen en hel del annat utspritt över 2 år. Skidlärarlinjen ger samma behörighet men inte alls lika mycket kurser och skidåkning eftersom det bara är på 1 år. Utan att vara helt påläst så säger jag att skiskool ger hälften av den behörighet man får i sverige, för mycket mer pengar på kortare tid. Kortare tid kan ju vara skönt, men behöver inte vara bra. Att bli duktig kräver många åk timmar och ju mer åktimmar man har för sig själv eller med instruktörer desto bättre blir man. Fråga dig själv först vad du vill göra med din skidåkning. Att investera i en utbildning behöver inte vara dyrt, även om det kostar 100 000:-.. För att göra 11 veckor där, och sen jobba som skidlärare kanske 1-2 år så är det ju rätt dyrt. Men om du vill jobba med skidåkning resten av livet är det ju ingen biggie. De olika alternativ som finns skapar ju olika förutsättningar för framtida skidliv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Snowskool.com bra eller dåligt?
Tillbaka
Topp