SNUS till Kanada?

Superpark

Aktiv medlem
SNUS till Kanada?
Tja!

någon som vet hur mkt Snus man får ta med sig in till Canada??

vore grymt att få reda på...

peace!
Lives to ride Rides to live..

Svar
Rapportera olämpligt material
Av: jo_wel Online | Idag 21:01 Citera
http://www.tullverket.se/
holla

Av: karln Online | Idag 21:18 Citera
Jag har för mig att det är 200g så 8 st portiondosor... men det är inte så himla mycket kontroll om du känner att du måste ha mer.

Av: CustomX Online | Idag 21:27 Redigera Citera
OK, stär djävulskt luddigt på tullverket.. men verkar ju vara lugnt, sprida i lite olika väskor måste ju vara bäst?

copy;

Hur mycket tobak får jag ta med i resanderansonen?

* 200 cigaretter, eller
* 100 cigariller, eller
* 50 cigarrer, eller
* 250 g röktobak, eller
* ett proportionellt urval av dessa tobaksvaror*

* En resande kan välja en mindre mängd cigaretter för att tullfritt kunna föra in även t ex cigarrer (exempelvis 100 cigaretter och 25 cigarrer). Observera att denna möjlighet inte finns på skatteområdet.

Det finns ingen mängdbegränsning för införsel av snus för eget bruk. Det finns dock ett maximalt värde på 1700 kr som inte får överstigas utan att tull och skatt måste betalas. Här inbegrips även andra varor som handlas på resan som exempelvis starköl, kläder, elektronik osv.

ska ha 2 stockar till mig och 2 stockar till mina polare... alltså fyra totalt lär ju vara lugnt?

Av: CustomX Online | Idag 21:29 Redigera Citera
hmm fast detta är ju bara från annat land utanför EU till Sverige.. hur kollar man vad som är OK i Canada? åker i natt så hinner inte ringa..

Hmmm såg att det inte kom upp i "senaste inlägg" därför posota jag här istället...

peace

SNUS till Kanada?
Vaddå olämpligt material?

Man får väl ta med sig tobak om man vill, sen om det är hälsåfarligt så angår inte tråden... tror jag.

Senast ändrad:
SNUS till Kanada?
haha.. hmm jaja,..

OK så man får alltså ta med sig hut mkt man vill?

hälsoeffekterna kan vi ta i en annan tråd...

kram

SNUS till Kanada?
Jag är lite osäker på Canada, men vet att när jag pluggade i Australien kunde man beställa riktigt färskt snus direkt från Swedish Match. Man fick fylla i ett papper om att det endast var för eget bruk osv. Men snuset var billigare än i Sverige, speciellt om man beställde 15 dosor, eftersom frakten blev billigast då.

Kan vara värt att kolla upp om man är utomlands

Snödjup

Tillbaka
Topp