Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snyggast jib på skidor eller snowboard?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JonasFrid" data-source="post: 174037" data-attributes="member: 45339"><p>ÖÖ? högre? cleanare? det kan hända att det kan se mer tekniskt avancerat ut när man slänger på en korsadgrab mot en vanlig på snowboard men det blir ofta spretigt och skidorna flyger iväg för de som inte är så duktiga skidåkare! Högre blir det definitivt inte jag har inte sett en enda skidåkare som har hoppat högre än en brädåkare..cleanare blir det oftast med snowboard eftersom att vi bara har en grej att hålla reda på...vi snowboardåkare kan även få till mer stil över våra trick iom att våra boots inte är lika stela som skidpjäxorna och kan då lättare tweeka graben!</p><p></p><p>men jag säger inte att snowboard är snyggare än skidor.. jag försår inte hur ni andra tänker när ni solklart säger att skidor är snyggare i hopp osv... de beror helt på vilket trick man slänger på... när man ser nån av åreborna slänga på en switch 540 truckdriver med yber cork så blir man ju sjukt stokad... men en snowboard åkare som drar en cork fs 720 tail de är också still på det hela. Själv tycker jag att båda är som vissa har sagt ett sätt att utrycka sig och man kan få till stilen på många vis. snowboard är det lite mer flow än skidorna som är mer stil...</p><p></p><p>Ännu en grej som man tänker på är alla dessa "hoppställen" som har fått namn efter att skidåakare har brassat runt på dem.. ja menar som de där chadsgap eller va de nu heter.. finns med i snowboardfilmer som är 8år gamla... </p><p></p><p>Däremot så ska skidåkarna ha enorm creed för att de börjat med dubbelvolter... snowboard har gjort dubbelback osv.. men de är bra att man tar tricken till en högre nivå på skidåkningen med. blir så mkt roligare att kolla på då!</p><p></p><p>Jag säger så här.. fortsätt att utveckla era individuella stiler och ha kuL!</p><p></p><p>//PEACE</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JonasFrid, post: 174037, member: 45339"] ÖÖ? högre? cleanare? det kan hända att det kan se mer tekniskt avancerat ut när man slänger på en korsadgrab mot en vanlig på snowboard men det blir ofta spretigt och skidorna flyger iväg för de som inte är så duktiga skidåkare! Högre blir det definitivt inte jag har inte sett en enda skidåkare som har hoppat högre än en brädåkare..cleanare blir det oftast med snowboard eftersom att vi bara har en grej att hålla reda på...vi snowboardåkare kan även få till mer stil över våra trick iom att våra boots inte är lika stela som skidpjäxorna och kan då lättare tweeka graben! men jag säger inte att snowboard är snyggare än skidor.. jag försår inte hur ni andra tänker när ni solklart säger att skidor är snyggare i hopp osv... de beror helt på vilket trick man slänger på... när man ser nån av åreborna slänga på en switch 540 truckdriver med yber cork så blir man ju sjukt stokad... men en snowboard åkare som drar en cork fs 720 tail de är också still på det hela. Själv tycker jag att båda är som vissa har sagt ett sätt att utrycka sig och man kan få till stilen på många vis. snowboard är det lite mer flow än skidorna som är mer stil... Ännu en grej som man tänker på är alla dessa "hoppställen" som har fått namn efter att skidåakare har brassat runt på dem.. ja menar som de där chadsgap eller va de nu heter.. finns med i snowboardfilmer som är 8år gamla... Däremot så ska skidåkarna ha enorm creed för att de börjat med dubbelvolter... snowboard har gjort dubbelback osv.. men de är bra att man tar tricken till en högre nivå på skidåkningen med. blir så mkt roligare att kolla på då! Jag säger så här.. fortsätt att utveckla era individuella stiler och ha kuL! //PEACE [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Snyggast jib på skidor eller snowboard?
Tillbaka
Topp