Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Softshell eller Pro shell
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WITMatrix" data-source="post: 464865" data-attributes="member: 49214"><p>Blev riktigt imponerad av nya pro shell membranet i min haglöfs spitz jacka. Har använt de flesta typerna av bl.a. gore tex och ingen av de tidigare har varit i närheten av pro shells förmåga av släppa igenom fukt. Men då jämför jag med membran t.ex. gamla GTX och liknande från andra fabrikat.</p><p></p><p>Vad gäller soft shell så tycker jag det blir för varmt, är ju oftast tunt fodrat i t.ex. fleece eller flanell. Men tjejen körde på en jacka med Gore-tex Stretch Soft Shell (haglöfs couloir) och hon tyckte den fungerade bra så länge vi inte skulle gå några längre toppturer.</p><p></p><p>Tror inte du kommer bli blöt i en soft shell även om de inte är lika täta, har använt vanligt soft shell jacka i spöregn och aldrig kännt mig blöt. Det som känns blött kommer inifrån och sätter sig i fodret. Man kan inte bara skaka av jackan så är den torr.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WITMatrix, post: 464865, member: 49214"] Blev riktigt imponerad av nya pro shell membranet i min haglöfs spitz jacka. Har använt de flesta typerna av bl.a. gore tex och ingen av de tidigare har varit i närheten av pro shells förmåga av släppa igenom fukt. Men då jämför jag med membran t.ex. gamla GTX och liknande från andra fabrikat. Vad gäller soft shell så tycker jag det blir för varmt, är ju oftast tunt fodrat i t.ex. fleece eller flanell. Men tjejen körde på en jacka med Gore-tex Stretch Soft Shell (haglöfs couloir) och hon tyckte den fungerade bra så länge vi inte skulle gå några längre toppturer. Tror inte du kommer bli blöt i en soft shell även om de inte är lika täta, har använt vanligt soft shell jacka i spöregn och aldrig kännt mig blöt. Det som känns blött kommer inifrån och sätter sig i fodret. Man kan inte bara skaka av jackan så är den torr. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Softshell eller Pro shell
Tillbaka
Topp