Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Söker allroundskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Notosai" data-source="post: 876703" data-attributes="member: 119064"><p>Problemet var inte att få Crusade på skär, för det är hur lätt som helst. Däremot så upplevde jag att de inte bet ordentligt. Dock så kan det helt enkelt vara så att jag är för tung. Jag fick en liten chock när jag ställde mig på vågen och upptäckte att jag väger 93 kg.</p><p></p><p>Skidor idag: Det står Head Ti. Cyber på topsheetet, i övrigt är skidan väldigt anonym. Köpte dem begagnade av en bekant. Har aldrig sett just denna varianten av Cyber i butik (med denna grafiken dvs) så jag misstänker att det inte är en "vanlig" skida. Styv som fan och stabil som ett ånglok.</p><p></p><p>Efter veckan i alperna har jag iaf kommit fram till att min nya skida blir Völkl Unlimited AC50. Provåkte en AC30 från en butik och tyckte den var helt ok, fick sen låna brorsans AC50 och det var en jävla skillnad. Visserligen tunga, men stabila och brutalt bra grepp. Tyckte de funkade bra utanför pisten också, grymt stabila över ojämnheter och skare. Brorsan fick till en rejäl stenträff också, men det blev inga större skador på skidan förutom en repa i belaget. Är förmodligen inte bästa skidan i stada för bottenlöst puder, men för liftnära åkning i nordiska förhållanden bör den klara sig. Sen får jag börja fundera på en mer renodlad offpistskida...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Notosai, post: 876703, member: 119064"] Problemet var inte att få Crusade på skär, för det är hur lätt som helst. Däremot så upplevde jag att de inte bet ordentligt. Dock så kan det helt enkelt vara så att jag är för tung. Jag fick en liten chock när jag ställde mig på vågen och upptäckte att jag väger 93 kg. Skidor idag: Det står Head Ti. Cyber på topsheetet, i övrigt är skidan väldigt anonym. Köpte dem begagnade av en bekant. Har aldrig sett just denna varianten av Cyber i butik (med denna grafiken dvs) så jag misstänker att det inte är en "vanlig" skida. Styv som fan och stabil som ett ånglok. Efter veckan i alperna har jag iaf kommit fram till att min nya skida blir Völkl Unlimited AC50. Provåkte en AC30 från en butik och tyckte den var helt ok, fick sen låna brorsans AC50 och det var en jävla skillnad. Visserligen tunga, men stabila och brutalt bra grepp. Tyckte de funkade bra utanför pisten också, grymt stabila över ojämnheter och skare. Brorsan fick till en rejäl stenträff också, men det blev inga större skador på skidan förutom en repa i belaget. Är förmodligen inte bästa skidan i stada för bottenlöst puder, men för liftnära åkning i nordiska förhållanden bör den klara sig. Sen får jag börja fundera på en mer renodlad offpistskida... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Söker allroundskida
Tillbaka
Topp