Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Söker åsikter om snowboardbindningar, för ett ex-jobb i industridesign.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="combatspenat" data-source="post: 1098162" data-attributes="member: 49992"><p>Jag tror helt tvärtom mot vad sailortrash skriver att snowboardens framgång är pga mjuka boots(med brasklappen att det finns riktigt dåliga bindningar och boots). Det finns en anledning till att hardboots knappt säljs längre. Alla varianter av stepin/on har varit stora floppar och inte fungerat alls, både gett dåligt stöd/glappat och dessutom krångliga så fort man får lite snö i dem. Kommer ihåg när det var standard på alla hyrbrädor, det var en pers varje gång man skulle lära någon att åka. </p><p>Håller med om att de flesta freestylebindningar har begränsade inställningsmöjligheter, det börjar faktiskt bli lite bättre men där tror jag det största utrymmet finns om man vill göra något som är säljbart.</p><p></p><p>Strapbindinigarna är ju otroligt överlägsna vad gäller flexibilitet och mångsidighet. De flesta förknippar ju snowboard med att göra en fet method inte att köra runt en käpp...</p><p></p><p>Sen tycker jag att man kan kolla in vad världseliten i boardercross och dom riktiga snowboard grenarna som slopestyle, big air, halfpipe eller friåkning åker på.... DVS softboots och vanliga två strap bindningar...! Det finns bara hardboots och den typen av bindingar i två grenar kvar och det är när man kör runt käpp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="combatspenat, post: 1098162, member: 49992"] Jag tror helt tvärtom mot vad sailortrash skriver att snowboardens framgång är pga mjuka boots(med brasklappen att det finns riktigt dåliga bindningar och boots). Det finns en anledning till att hardboots knappt säljs längre. Alla varianter av stepin/on har varit stora floppar och inte fungerat alls, både gett dåligt stöd/glappat och dessutom krångliga så fort man får lite snö i dem. Kommer ihåg när det var standard på alla hyrbrädor, det var en pers varje gång man skulle lära någon att åka. Håller med om att de flesta freestylebindningar har begränsade inställningsmöjligheter, det börjar faktiskt bli lite bättre men där tror jag det största utrymmet finns om man vill göra något som är säljbart. Strapbindinigarna är ju otroligt överlägsna vad gäller flexibilitet och mångsidighet. De flesta förknippar ju snowboard med att göra en fet method inte att köra runt en käpp... Sen tycker jag att man kan kolla in vad världseliten i boardercross och dom riktiga snowboard grenarna som slopestyle, big air, halfpipe eller friåkning åker på.... DVS softboots och vanliga två strap bindningar...! Det finns bara hardboots och den typen av bindingar i två grenar kvar och det är när man kör runt käpp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Söker åsikter om snowboardbindningar, för ett ex-jobb i industridesign.
Tillbaka
Topp