Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Söker åsikter om snowboardbindningar, för ett ex-jobb i industridesign.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="combatspenat" data-source="post: 1098183" data-attributes="member: 49992"><p>[USER=115785]@sailortrash[/USER] Jag tycker abslout att man kan prata om snowboard som framgång, sen är det ju så att det är färre som åker snowboard nu än under boomen på 90talet... men innan det så åkte ju ingen. Typiskt folk som inte har någon koll som säger att snowboard är döende när det är bland de grenar som har flest tittare på OS. Över 200 000 personer åker snowboard i Sverige varje år, vilket är lite om man jämför med skidor, men jämför man med andra sporter så är det jättestort. Håller med dig om att det varit en jätterolig utveckling på brädsidan inom snowboard med hela "det är kul att svänga vågen". Allt annat än park håller jag också med dig om, men det har väl handlat mer om att göra kluriga carvingtrick och hoppa på sidehits snarare än att bomba i pisten? Då tycker jag absolut att de vanliga bindringarna är det bästa alternativet. </p><p></p><p>Sen skriver du mycket om att det skulle vara obekvämt med vanliga bindningar, det är något som jag aldrig har upplevt och är högst subjektivt. </p><p>Ska man prata om andelar så är väl andelen hardbootåkare lägsta någonsin nu, om du använder det som ett argument för att snowboard är döende? Kan det vara 100 pers som åker på hardboots kvar i Sverige, känns som en liten marknad. </p><p></p><p>Tycker absolut att du ska fortsätta ditt pepp på att köra pist och pusha för det. För mig var det länge sedan jag körde hardboots och racebräda just eftersom jag då måste kompromissa med att det är oskönt att hoppa på en liten kant vi pisten eller dra in och göra en method i pipen. </p><p></p><p></p><p>Åter till bindringar, en grej jag stör mig på är att de ofta går sönder i strapsen och att de är begränsade i inställningar i att centrera från tå till hälkant(jag som har små fötter men vill köra en bredbräda,)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="combatspenat, post: 1098183, member: 49992"] [USER=115785]@sailortrash[/USER] Jag tycker abslout att man kan prata om snowboard som framgång, sen är det ju så att det är färre som åker snowboard nu än under boomen på 90talet... men innan det så åkte ju ingen. Typiskt folk som inte har någon koll som säger att snowboard är döende när det är bland de grenar som har flest tittare på OS. Över 200 000 personer åker snowboard i Sverige varje år, vilket är lite om man jämför med skidor, men jämför man med andra sporter så är det jättestort. Håller med dig om att det varit en jätterolig utveckling på brädsidan inom snowboard med hela "det är kul att svänga vågen". Allt annat än park håller jag också med dig om, men det har väl handlat mer om att göra kluriga carvingtrick och hoppa på sidehits snarare än att bomba i pisten? Då tycker jag absolut att de vanliga bindringarna är det bästa alternativet. Sen skriver du mycket om att det skulle vara obekvämt med vanliga bindningar, det är något som jag aldrig har upplevt och är högst subjektivt. Ska man prata om andelar så är väl andelen hardbootåkare lägsta någonsin nu, om du använder det som ett argument för att snowboard är döende? Kan det vara 100 pers som åker på hardboots kvar i Sverige, känns som en liten marknad. Tycker absolut att du ska fortsätta ditt pepp på att köra pist och pusha för det. För mig var det länge sedan jag körde hardboots och racebräda just eftersom jag då måste kompromissa med att det är oskönt att hoppa på en liten kant vi pisten eller dra in och göra en method i pipen. Åter till bindringar, en grej jag stör mig på är att de ofta går sönder i strapsen och att de är begränsade i inställningar i att centrera från tå till hälkant(jag som har små fötter men vill köra en bredbräda,) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Söker åsikter om snowboardbindningar, för ett ex-jobb i industridesign.
Tillbaka
Topp