Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Söker åsikter om snowboardbindningar, för ett ex-jobb i industridesign.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="victoringemar" data-source="post: 1098286" data-attributes="member: 146652"><p>Som en förhållandevis aggressiv åkare med mottot "merfartmindreteknik" har jag inte bara en gång funderat över just hardboots och fördelen med dessa. Tror ju absolut det är det som gäller när man ska bomba exakta skär i stenhård pist. Men för friåkning känns det ialf för mig som det skulle bli lite väl. Ialf kombinerat med en styv bräda. </p><p></p><p>Det jag undrar över är vad folk egentligen åker med till vardags? Jobbar också i skidshop och förundras över hur gammal utrustning många av brädåkarna har. Allt är ju såklart relativt men i relation till mängden dedikerade skidåkare som lägger stor vikt att hitta en perfekt pjäxa och skida möter jag extremt sällan (läs aldrig hittills) någon som ställer samma krav på sin snowboardutrustning. </p><p></p><p>Jag tror att en del av problemet är att det är såpass litet och såpass få personer som verkligen vill lägga ner tid, pengar och energi på att hitta den perfekta setupen att det helt enkelt blir omöjligt att gå in i en butik och hitta en perfekt boot, bindning och bräda. Det finns ingen ekonomi i det.</p><p></p><p>Med min nuvarande utrustning som jag i princip ständigt modifierar på något vis för att få bättre prestanda har samtliga delar fått beställas separat. </p><p></p><p>Jag tror ju inte att det nödvändigtvis är fel på bindningar, brädor eller boots. Utan att folk åker på för dåliga grejer. Det finns extremt bra saker att köpa, men inte tillgängligt på samma sätt som valfri sportkedjas standardutbud.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="victoringemar, post: 1098286, member: 146652"] Som en förhållandevis aggressiv åkare med mottot "merfartmindreteknik" har jag inte bara en gång funderat över just hardboots och fördelen med dessa. Tror ju absolut det är det som gäller när man ska bomba exakta skär i stenhård pist. Men för friåkning känns det ialf för mig som det skulle bli lite väl. Ialf kombinerat med en styv bräda. Det jag undrar över är vad folk egentligen åker med till vardags? Jobbar också i skidshop och förundras över hur gammal utrustning många av brädåkarna har. Allt är ju såklart relativt men i relation till mängden dedikerade skidåkare som lägger stor vikt att hitta en perfekt pjäxa och skida möter jag extremt sällan (läs aldrig hittills) någon som ställer samma krav på sin snowboardutrustning. Jag tror att en del av problemet är att det är såpass litet och såpass få personer som verkligen vill lägga ner tid, pengar och energi på att hitta den perfekta setupen att det helt enkelt blir omöjligt att gå in i en butik och hitta en perfekt boot, bindning och bräda. Det finns ingen ekonomi i det. Med min nuvarande utrustning som jag i princip ständigt modifierar på något vis för att få bättre prestanda har samtliga delar fått beställas separat. Jag tror ju inte att det nödvändigtvis är fel på bindningar, brädor eller boots. Utan att folk åker på för dåliga grejer. Det finns extremt bra saker att köpa, men inte tillgängligt på samma sätt som valfri sportkedjas standardutbud. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Söker åsikter om snowboardbindningar, för ett ex-jobb i industridesign.
Tillbaka
Topp