Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Söker åsikter till designprojekt - Actioncamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hugomartinsson" data-source="post: 1193840" data-attributes="member: 134723"><p>I den research jag nu gjort i den tidiga delen av projektet har jag upplevt att kamerorna inte är aerodynamiskt utformade och ofta känns bulkiga om man sätter det på hjälmen eller liknande. Dessutom är batteritiden kort vid kallt väder, och många har inte utbytbara batterier som man lätt kan byta när man är ute på äventyr.</p><p></p><p>Jag anser att alla mounts till kamerorna inte är universella, vilket gör att man måsta ha adaptrar för att kunna byta kameraposition (ex. om man ska byta från chest mount till head mount). De är gjorda i plast vilket gör att de är enkla att tas sönder vilket gör att man kan råka tappa den medan man åker. Hur kameran är riktad är också lite knepigt, enligt mig. Dessutom har jag märkt en tendens att att många försöker byta egna mounts vilket kan betyda att det finns ett behov av ändring på detta. </p><p></p><p>Jag anser att många actionkameror har väldigt små knappar eller touch vilket inte går att använda om man har större handskar på sig. Är det kallt är det väldigt oskönt att ta av handskarna för att sätta igång den eller ändra inställningar. Dessutom har vissa kameror svårförståeliga knappsatser och det är inte intuitivt hur man ska använda den.</p><p></p><p>Anledningen till att jag valde just actionkameran som designprojekt var att jag tycker att allt som handlar om design kring outdoor är otroligt roligt och eftersom jag såg dessa brister i dagens marknad tyckte jag det skulle vara spännande att se vad jag kunde göra kring detta. En stor fråga jag dessutom vill undersöka är varför GoPro är så ledande i branschen. Vad de har gjort som de andra märkena misslyckats med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hugomartinsson, post: 1193840, member: 134723"] I den research jag nu gjort i den tidiga delen av projektet har jag upplevt att kamerorna inte är aerodynamiskt utformade och ofta känns bulkiga om man sätter det på hjälmen eller liknande. Dessutom är batteritiden kort vid kallt väder, och många har inte utbytbara batterier som man lätt kan byta när man är ute på äventyr. Jag anser att alla mounts till kamerorna inte är universella, vilket gör att man måsta ha adaptrar för att kunna byta kameraposition (ex. om man ska byta från chest mount till head mount). De är gjorda i plast vilket gör att de är enkla att tas sönder vilket gör att man kan råka tappa den medan man åker. Hur kameran är riktad är också lite knepigt, enligt mig. Dessutom har jag märkt en tendens att att många försöker byta egna mounts vilket kan betyda att det finns ett behov av ändring på detta. Jag anser att många actionkameror har väldigt små knappar eller touch vilket inte går att använda om man har större handskar på sig. Är det kallt är det väldigt oskönt att ta av handskarna för att sätta igång den eller ändra inställningar. Dessutom har vissa kameror svårförståeliga knappsatser och det är inte intuitivt hur man ska använda den. Anledningen till att jag valde just actionkameran som designprojekt var att jag tycker att allt som handlar om design kring outdoor är otroligt roligt och eftersom jag såg dessa brister i dagens marknad tyckte jag det skulle vara spännande att se vad jag kunde göra kring detta. En stor fråga jag dessutom vill undersöka är varför GoPro är så ledande i branschen. Vad de har gjort som de andra märkena misslyckats med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Söker åsikter till designprojekt - Actioncamera
Tillbaka
Topp