Söker Boende i Meribel el. Val Thorens

Ma-ia

Ny medlem
Bonsoir!

Jag vill dra till de franska alperna i mitten av december o säsongen ut. Jag har från fransmän hört mycket gott om Meribel o är sugen på att åka dit! Men närliggande områden är också möjliga såsom: Courchevel, Val Thorens, Les Trois Vallées.. Jag är på jakt efter boende! I november tänkte jag ta mig en repa till bergen o söka jobb på plats.

Jag är en tjej på 23 år som för tillfället bor i Montpellier, en skön studentstad i södra Frankrike. Här ska jag stanna fram till den 16:e december. Jag ÄLSKAR skidåkning. Har länge velat göra en säsong - NU har jag chansen! Jag är en mkt god åkare i pisten men vill utveckla mitt offpist-åkande. Jag har gjort flera skidresor med familj samt vänner. Främst med grabbpolarna o tvillingbrorsan men det är endast för att få av mina kvinnliga vänner åker skidor! Jag är väldigt anpassningsbar o som alla andra på forumet anser jag mig vara mycket socialt kompetent, o en lagom nypa egen.

Har du/ni boende eller vill hitta med mig?

/Maria

Hej!

Jag är också riktigt sugen att dra till Alperna och göra en säsong, har hört en hel del gott om just Mèribel av främst engelsmän och vill gärna dit. Saken är den att jag just kommit hem från att ha gjort en sommarsäsong så min tanke är att jag ska dra iväg i början av januari och stanna säsongen ut. Har du hittat något boende än?

/Amanda

Tillbaka
Topp