Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Söker dig som kört både s6 och s7!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="koppen89" data-source="post: 613186"><p>Igår så fick jag pröva Rossignol S6 med telemarkbindning i 174cm.</p><p></p><p>Dom var helt jävla underbara i backen!</p><p>Jag kunde carva och hade grepp på isen!!</p><p></p><p>Jag tänker skaffa ett par egna, men undrar om jag ska ta S7 i 176cm i stället.</p><p></p><p>Är dom lika bra i backen?</p><p>Dom har ju mindre snökontakt, men samma radie.</p><p>Jag undrar om dom blir för fladriga, och har sämre isgrepp.</p><p></p><p>Visst jag vill ha ett par breda telemarkskidor som flyter i pudret, men det är ju inte så många dagar om året som det finns, så dom ska funka i pisten med!</p><p></p><p>tyckte S6 uppfyllde alla dessa kriterier, och hoppas S7an gör det med.</p><p></p><p>Någon som helt ärligt kört båds två, och kan jämföra?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="koppen89, post: 613186"] Igår så fick jag pröva Rossignol S6 med telemarkbindning i 174cm. Dom var helt jävla underbara i backen! Jag kunde carva och hade grepp på isen!! Jag tänker skaffa ett par egna, men undrar om jag ska ta S7 i 176cm i stället. Är dom lika bra i backen? Dom har ju mindre snökontakt, men samma radie. Jag undrar om dom blir för fladriga, och har sämre isgrepp. Visst jag vill ha ett par breda telemarkskidor som flyter i pudret, men det är ju inte så många dagar om året som det finns, så dom ska funka i pisten med! tyckte S6 uppfyllde alla dessa kriterier, och hoppas S7an gör det med. Någon som helt ärligt kört båds två, och kan jämföra? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Söker dig som kört både s6 och s7!
Tillbaka
Topp