Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Söker familjeresmål i Alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KlaraSlopetrotter" data-source="post: 1078103"><p>Hej Offp1st, </p><p></p><p>Jag jobbar på skidresebyrån Slopetrotter Skitours och sett till våra familjefavoriter i Alperna i Österrike och Frankrike ligger orter så som Wagrain och Saalbach respektive Avoriaz och Tignes högt i topp. Vill ni ha en upplevelse utöver det vanliga är Avoriaz absolut att rekommendera då det är en bilfri by där transporten försigår på skidor eller med häst och vagn. Här är det alltså ski-in/out överallt där ni bor bra i lägenheter! </p><p></p><p>Jag vill även tipsa er om att titta på orter i Italien så som Livigno och Passo Tonale. Här är priserna generellt sett lägre än i Österrike och Frankrike, där dessa två områden erbjuder fantastisk skidåkning och mysig italiensk stämning! Som Igel skriver är Livigno en skattefri by där ni finner bra och billiga boenden samtidigt som ni ofta har närhet till en lift och barnvänliga backar! Passo Tonale är betydligt mindre sett till byn men här finner ni verkligen ett familjeparadis med en riktigt autentisk italiensk stämning, där ni får mycket för pengarna om ni gärna vill bo på hotell. </p><p></p><p>Hoppas mina rekommendationer kan vara till någon hjälp, skriv bara om det är något mer du är nyfiken på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KlaraSlopetrotter, post: 1078103"] Hej Offp1st, Jag jobbar på skidresebyrån Slopetrotter Skitours och sett till våra familjefavoriter i Alperna i Österrike och Frankrike ligger orter så som Wagrain och Saalbach respektive Avoriaz och Tignes högt i topp. Vill ni ha en upplevelse utöver det vanliga är Avoriaz absolut att rekommendera då det är en bilfri by där transporten försigår på skidor eller med häst och vagn. Här är det alltså ski-in/out överallt där ni bor bra i lägenheter! Jag vill även tipsa er om att titta på orter i Italien så som Livigno och Passo Tonale. Här är priserna generellt sett lägre än i Österrike och Frankrike, där dessa två områden erbjuder fantastisk skidåkning och mysig italiensk stämning! Som Igel skriver är Livigno en skattefri by där ni finner bra och billiga boenden samtidigt som ni ofta har närhet till en lift och barnvänliga backar! Passo Tonale är betydligt mindre sett till byn men här finner ni verkligen ett familjeparadis med en riktigt autentisk italiensk stämning, där ni får mycket för pengarna om ni gärna vill bo på hotell. Hoppas mina rekommendationer kan vara till någon hjälp, skriv bara om det är något mer du är nyfiken på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Söker familjeresmål i Alperna
Tillbaka
Topp