Söker hjälp med bindingar för jibbande.

Cryttan

Ny medlem
Söker hjälp med bindingar för jibbande.
Tja, som rubriken säger är jag ute efter lite tips/hjälp/råd för att hitta ett par bra bindingar till min Lobster Jibboard. Brädan är rätt mjuk, men min fråga är om man ska ha mjuka bindingar till det och så det blir riktigt gungit och skönt eller vill man ha hårdare bindingar då istället för att kunna kontrollera brädan bättre?

Jag vet inte riktig vad som passar till vad haha, men är rätt sugen på ett par Flow bindningar mest för att jag tycker de ser jävligt sköna ut. Något jag självklart inte kan veta utan att testa. Problemet är att det inte finns en enda butik i närheten när det gäller att testa sig fram så det blir lite av en chansning att beställa hem ett par bindingar.

Lite intresserad av Burton Deathfalcon och Burton Cartel också men vet som sagt inte vad som passar till vad. Mjukt + mjukt för jibbing + butters eller mjuk bräda + styva bindingar.

Alla tips uppskattas, drog med en halvkass bild på brädorna och nuvarande bindningar, väldigt gamla burton custom bindingar.

OBS: Endast intresserad av bindningar med rundade toestraps som alltså både pressar ner och bak bootsen.

Tillbaka
Topp