Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
söker pistskida för teknikträning, Fischer?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 812657" data-attributes="member: 13863"><p>Hänger på ... kantslipning är helt avgörande för hur skidorna beter sig. Jag kör ett par Fischer SL RC4 WC (eller vad de nu heter) 165 cm, med stor behållning både i kortkort sväng och lite yvigare avslappnad turistsvängar. Med full raceslipning skulle det vara tufft men med en friåkningsslip är det inga problem. Iofs. ingen skida att köra storslalomsväng i hög hastighet i en isig pist ... men för friåkning är de skitkul!</p><p></p><p>Skulle jag komplettera med en pistskida skulle det bli något mer åt storslalomhållet med en skärningsradie kring 18 m. För kortsväng är Fischrarna kanon!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 812657, member: 13863"] Hänger på ... kantslipning är helt avgörande för hur skidorna beter sig. Jag kör ett par Fischer SL RC4 WC (eller vad de nu heter) 165 cm, med stor behållning både i kortkort sväng och lite yvigare avslappnad turistsvängar. Med full raceslipning skulle det vara tufft men med en friåkningsslip är det inga problem. Iofs. ingen skida att köra storslalomsväng i hög hastighet i en isig pist ... men för friåkning är de skitkul! Skulle jag komplettera med en pistskida skulle det bli något mer åt storslalomhållet med en skärningsradie kring 18 m. För kortsväng är Fischrarna kanon! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
söker pistskida för teknikträning, Fischer?
Tillbaka
Topp