Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Söker pistskidor för lite lugnare åkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PederL" data-source="post: 1099383" data-attributes="member: 165477"><p>Min bakgrund är liknande som din, lite tävlingsåkning och några vintrar i alperna (för länge sedan), så mycket skidvana. Åker nu ett par veckor om året, tyvärr blir det inte mer. 178 lång och vikt 75-78. Lite sämre tränad numera (och mindre benstyrka) men med bra teknik. Vill rekommendera Salomon XDR 80 ti (eller de andra i XDR serien, 84 ti eller 88 ti). Jag tror dessa passar om man inte är tung och riktigt stark, och gillar en väldigt mångsidig skida. Du kan definitivt åka lite lugnare på den (också).</p><p></p><p>Själv har jag ett par 80 ti, 176 långa. Väldigt bra och roliga skidor - lätta, stadiga, underbara i korta och långa svängar både i nypistat och uppåkt. Snabba från kant till kant. Framförallt pistskidor men ska tydligen också funka offpist (har jag läst, men inte hunnit testa själv ännu). Ok, något smala för att vara en riktig allmountain men en skön, lättåkt men ändå avancerad skida. Provåk om du har möjlighet, men jag vet hur svårt det är att välja (var där nyss själv) eftersom det finns så många bra alternativ i denna kategori. I viss mån föll mitt val på att jag kunde få dessa till bra pris nu under rean, men jag är helt nöjd efter några dagar i skiftande snöförhållanden. Rätt skida för mig!</p><p></p><p>Eller du kanske redan valt något annat? Hoppas du blir/blev nöjd med ditt val!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PederL, post: 1099383, member: 165477"] Min bakgrund är liknande som din, lite tävlingsåkning och några vintrar i alperna (för länge sedan), så mycket skidvana. Åker nu ett par veckor om året, tyvärr blir det inte mer. 178 lång och vikt 75-78. Lite sämre tränad numera (och mindre benstyrka) men med bra teknik. Vill rekommendera Salomon XDR 80 ti (eller de andra i XDR serien, 84 ti eller 88 ti). Jag tror dessa passar om man inte är tung och riktigt stark, och gillar en väldigt mångsidig skida. Du kan definitivt åka lite lugnare på den (också). Själv har jag ett par 80 ti, 176 långa. Väldigt bra och roliga skidor - lätta, stadiga, underbara i korta och långa svängar både i nypistat och uppåkt. Snabba från kant till kant. Framförallt pistskidor men ska tydligen också funka offpist (har jag läst, men inte hunnit testa själv ännu). Ok, något smala för att vara en riktig allmountain men en skön, lättåkt men ändå avancerad skida. Provåk om du har möjlighet, men jag vet hur svårt det är att välja (var där nyss själv) eftersom det finns så många bra alternativ i denna kategori. I viss mån föll mitt val på att jag kunde få dessa till bra pris nu under rean, men jag är helt nöjd efter några dagar i skiftande snöförhållanden. Rätt skida för mig! Eller du kanske redan valt något annat? Hoppas du blir/blev nöjd med ditt val! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Söker pistskidor för lite lugnare åkning
Tillbaka
Topp