Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Söker pistskidor för lite lugnare åkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HBAstrom" data-source="post: 1099778" data-attributes="member: 164418"><p>Har letat lite samma som du efter att ha kört på Rossignol Experience 88, och Stöckli Laser SC. Ville ha lite mer möjlighet att vrida runt i puckel och bättre flyt i löst. De här skidorna är båda enligt mig fina carving-kungar men Stöckli har mer av allt, även nackdelarna då i puckel och lössnö.</p><p>Jag landade i Stöckli Laser AX, den håller skäret fantastiskt om du vill trycka på och släpper fint i sladd om du så vill. Flyter bra i lössnö också, iaf upp till 20 cm som jag kört dem i. Du kan köra långsamt och trixa och leka med alla olika svängtyper utan bekymmer. Perfekt skida för instruktörer.</p><p>Förr i tiden åkte man lössnö med stickor och det funkade också och tycker nog det gått lite hysteri i breda skidor. Min Rossignol Soul 7 används mindre och mindre faktiskt då Stöcklina svarar upp med en mycket bredare potential.</p><p>Tyvärr dyra, men ibland får man vad man betalar för.</p><p>Kolla på nätet efter tester och omdömen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HBAstrom, post: 1099778, member: 164418"] Har letat lite samma som du efter att ha kört på Rossignol Experience 88, och Stöckli Laser SC. Ville ha lite mer möjlighet att vrida runt i puckel och bättre flyt i löst. De här skidorna är båda enligt mig fina carving-kungar men Stöckli har mer av allt, även nackdelarna då i puckel och lössnö. Jag landade i Stöckli Laser AX, den håller skäret fantastiskt om du vill trycka på och släpper fint i sladd om du så vill. Flyter bra i lössnö också, iaf upp till 20 cm som jag kört dem i. Du kan köra långsamt och trixa och leka med alla olika svängtyper utan bekymmer. Perfekt skida för instruktörer. Förr i tiden åkte man lössnö med stickor och det funkade också och tycker nog det gått lite hysteri i breda skidor. Min Rossignol Soul 7 används mindre och mindre faktiskt då Stöcklina svarar upp med en mycket bredare potential. Tyvärr dyra, men ibland får man vad man betalar för. Kolla på nätet efter tester och omdömen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Söker pistskidor för lite lugnare åkning
Tillbaka
Topp