Söker specs. på B-squad 198

PNyberg

Aktiv medlem
I Whistler, där jag befann mig denna säsong, kan man på puderdagar se riktiga puderfantaster komma skidande på konstiga lagg. Det känns mer eller mindre som en tävling. Man har sett allt från Kapitalskis med 140mm midja och MINIMAL skärning till Moment Comi som bara är....brutalstor och konstig. En och annan prototyp har även slinkit förbi. Ett par tillfällen har man sett väldigt udda skidor med "kända" topsheet på, bland annat B-squaden (tex en squad med omvänd skärning, tydligen en viss H. Harrisson som hade ngn special varian,ska leta upp bilden på den!). Jag har även sett en squad i 198 långden och undrar helt enkelt om ngn vet specs. på 198 modellen.

Håll i hatten!

Här är bilden på H.H squaden. Enjoy

10635787.jpg

Senast ändrad:
Japp, danke! De ser inte så brutal-inverterade ut, inte som 138'er eller Spats, men lite finns det... Det känns som en Hugo-skida, och inte en skida för en dödlig. Den där måste nästan vara mer svåråkt än Kreitlers pro-model...

Senast ändrad:
Carled sa:
Japp, danke! De ser inte så brutal-inverterade ut, inte som 138'er eller Spats, men lite finns det... Det känns som en Hugo-skida, och inte en skida för en dödlig. Den där måste nästan vara mer svåråkt än Kreitlers pro-model...
Ja..Grabbarna på summit (skidaffären där squadsen hängde) sa att Hugo va grymt missnöjd med dom. "When Hugo says it´s unskiable, the fucker is unskiable"

Senast ändrad:
Om du vill se skumma skidor, gå då in på www.momentskis.com spats´en känns vanliga jämfört med Comin.

Janne Grunditz (Rocketchazer) på freeride hade kommit över en special B-sqaud a la Hugo H från en tomte i cham. Han sa att den var helt jävla omöjlig att svänga med. Den var styvare än betong och hade ca 60 meter svängradie eller liknande. Han berättade att han stakade i störtloppsställning nerför en svart backe till hälften och lyckades göra en sväng. Värdelöst...

Är skidorna verkligen platta i brättena? Det är tamigtusan fugly! Men snygg grafik... Är det något speciellt med konstruktionen, för det finns ju ganska många feta grejer på marknaden nuförtiden... Jag ser fram emot de Lotus 120 som förhoppningsvis snart hamnar i min ägo.

Tidigare i år när bilderna på "spatula-bandit-hugon" cirkulerade på forum så var ryktet, inte att dom skulle vara oåkbara, utan att nästa års b-squad pro skulle se ut så.

Den enda solklara trenden är väl längre skidor. Nu kan man ju tom beställa DPS Lotus 138 i 202cm...

-peace
/r

Om hugo säger att den är svåråkt så vetefan om det är nåt för en själv, men långa, riktigt långa, skidor ä'r väl självklart. Allt under 2m är väl kindergarten?

Men jag vill ha mer info om skidorna! Vad händer med ross? Ska de lämna allt gammaldags och äntligen få något mer experimentiellt?

rabbit sa:
Tidigare i år när bilderna på "spatula-bandit-hugon" cirkulerade på forum så var ryktet, inte att dom skulle vara oåkbara, utan att nästa års b-squad pro skulle se ut så.

Den enda solklara trenden är väl längre skidor. Nu kan man ju tom beställa DPS Lotus 138 i 202cm...

-peace
/r
Nästa års B-squad pro är bara ny grafik. Inget annat alls. Den enda som är nytt är att pro modellen kommer heter Squad som alltid medan dom kortare kommer att heta quad.
Btw kan någon länka till den förra "spatula-bandit-hugon" tråden plz! Hittar nämligen inget.

Senast ändrad:
De har inte omvänd skärning eller omvänt spann vad jag uppfattat. De har bara en svängradie på några ljusår

Monis sa:
De har inte omvänd skärning eller omvänt spann vad jag uppfattat. De har bara en svängradie på några ljusår
Mjo. måhända. Killen på Comor (skidbutik i Whistler) sa att det skulle finnas en fetare Squad med 60meters radie. Det är ju dock inte bekräftat om det är 198 Squaden. Och det är ju just den skidan som vore lite funzie att veta lite om.

PNyberg sa:
Btw kan någon länka till den förra "spatula-bandit-hugon" tråden plz! Hittar nämligen inget.
Jag vet inte om det varit på freeride tidigare. Jag såg det på TGR eller Biglines eller nåt av de franska forumen. Kommer inte ihåg. För många forum, för lite snö...

-peace, love and harmony.
/r

Carled sa:
Är skidorna verkligen platta i brättena? Det är tamigtusan fugly! Men snygg grafik... Är det något speciellt med konstruktionen, för det finns ju ganska många feta grejer på marknaden nuförtiden... Jag ser fram emot de Lotus 120 som förhoppningsvis snart hamnar i min ägo.
Det enda med dom här skidorna som står ut från alla andra skidor är att det är en skida som har omvänd skärning och fortfarande signatur b-squad styv.

rabbit sa:
PNyberg sa:
Jag vet inte om det varit på freeride tidigare. Jag såg det på TGR eller Biglines eller nåt av de franska forumen. Kommer inte ihåg. För många forum, för lite snö...

-peace, love and harmony.
/r
Okej. Inte lätt att hålla reda på alla forum. BTW alla ni pintail lovers kommer sukta järnet efter nästa års 4frnt EHP 186. 193 har ju funnits hela långa året och har varit en riktigt smart skida. Hela konseptet på den skidan bara skriker fart, flyt och snärtighet. Såg nästa års 186´or på fötterna på Whistler egna Ryan Oakden. Dom var formade som kajaker (som toonsen fast mindre tip och tail) och löjligt mjuka. Nu sa Ryan att det var ett par protos han va ute och testade och anmärkte att "the retails will be kick-ass skis for bc-huckers cause they will be stiffer than these".

Kör inte Ian Mcintosh på ett par sånna i Anomaly? Eller är det mina ögon som spelar mej ett spratt?

The_teo sa:
Kör inte Ian Mcintosh på ett par sånna i Anomaly? Eller är det mina ögon som spelar mej ett spratt?
Ian kör på ett par squads. Fick höra av en whistler bekant att han hade gått över att köra på 189 då 194 var för "burly". Kändes som att det inte riktigt stämde. Ian Kicks Ass!

Tillbaka
Topp