Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Söker tips på en turskida, ersätta line opus
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Vannish" data-source="post: 1054644" data-attributes="member: 88967"><p>Har kört 3 säsonger på mina line opus nu och har funkat riktigt bra här i Japan. Men nu vill jag gå över till dynafit-bindning och även byta ut mina tunga skidor. Redan börjat kolla på dynafit tlt radical. Men skidorna är en gåta. Detta är saker jag vill och inte vill ha:</p><p></p><p>+ca 185cm långa </p><p>+ca 100-115 under foten </p><p>+kort radie <20m</p><p>+gärna traditionellt spann under foten, men får gärna ha rocker i tip/tail </p><p>+"vanlig" all mountain montering som standard (make senses?) </p><p>+gärna lättare än mina opus (inkluderar väl stort sett alla skidor?) </p><p></p><p>-ingen metall </p><p>-inte för tung </p><p>-inte full rocker </p><p>-inte för styv</p><p></p><p>Jag är en bra åkare med några säsonger bakom mig, 75-80kg, 177 lång. Föredrar att svänga framför att straight line'a. Hoppar inte mycket, åker inte baklänges i puder. </p><p></p><p>Några tips på vad jag faktiskt letar efter?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Vannish, post: 1054644, member: 88967"] Har kört 3 säsonger på mina line opus nu och har funkat riktigt bra här i Japan. Men nu vill jag gå över till dynafit-bindning och även byta ut mina tunga skidor. Redan börjat kolla på dynafit tlt radical. Men skidorna är en gåta. Detta är saker jag vill och inte vill ha: +ca 185cm långa +ca 100-115 under foten +kort radie <20m +gärna traditionellt spann under foten, men får gärna ha rocker i tip/tail +"vanlig" all mountain montering som standard (make senses?) +gärna lättare än mina opus (inkluderar väl stort sett alla skidor?) -ingen metall -inte för tung -inte full rocker -inte för styv Jag är en bra åkare med några säsonger bakom mig, 75-80kg, 177 lång. Föredrar att svänga framför att straight line'a. Hoppar inte mycket, åker inte baklänges i puder. Några tips på vad jag faktiskt letar efter? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Söker tips på en turskida, ersätta line opus
Tillbaka
Topp