Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
söker trevliga skidorter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1292269" data-attributes="member: 175247"><p>De flesta rekommenderade skidorter ovan är säkert trevliga att besöka, men utan mer specificerade preferenser så blir det lätt så att alla rekommenderar sina egna favoriter. Därför undviker jag att nu att skriva en ”resekatalog” om alla mina favoriter.</p><p>Vad är viktigt för er:</p><p>- Land, språk, mat, kultur?</p><p>- Avstånd? (ni kör bil?)</p><p>- Hur stort skidsystem vill ni ha? Eller tycker ni det är trevligt att under en vecka besöka några olika skidsystem där man kör några km/mil på morgonen?</p><p>- Vilken typ av boende föredrar ni?</p><p>- Är det viktigt/oviktigt för er att bo nära liften/pisten?</p><p></p><p>Om jag ända ska ge några allmänna rekommendationer:</p><p>- Välj ett skidområde med mesta skidåkning på hög höjd, över 2000m (t ex faller Kitzbühl, Saalbach etc bort).</p><p>- Det snöar mer i norra Alperna än i södra. Om ni bokar lång tid innan, välj en skidort som ligger norr om ”Alpenhauptkamm” om det är viktigt för er att få åka på natursnö.</p><p>- Undvik de typiska charterorterna dvs det begränsade dussintal skidorter som den vanlige skidturisten känner till (om ni kör bil så kan välja precis vad ni vill).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1292269, member: 175247"] De flesta rekommenderade skidorter ovan är säkert trevliga att besöka, men utan mer specificerade preferenser så blir det lätt så att alla rekommenderar sina egna favoriter. Därför undviker jag att nu att skriva en ”resekatalog” om alla mina favoriter. Vad är viktigt för er: - Land, språk, mat, kultur? - Avstånd? (ni kör bil?) - Hur stort skidsystem vill ni ha? Eller tycker ni det är trevligt att under en vecka besöka några olika skidsystem där man kör några km/mil på morgonen? - Vilken typ av boende föredrar ni? - Är det viktigt/oviktigt för er att bo nära liften/pisten? Om jag ända ska ge några allmänna rekommendationer: - Välj ett skidområde med mesta skidåkning på hög höjd, över 2000m (t ex faller Kitzbühl, Saalbach etc bort). - Det snöar mer i norra Alperna än i södra. Om ni bokar lång tid innan, välj en skidort som ligger norr om ”Alpenhauptkamm” om det är viktigt för er att få åka på natursnö. - Undvik de typiska charterorterna dvs det begränsade dussintal skidorter som den vanlige skidturisten känner till (om ni kör bil så kan välja precis vad ni vill). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
söker trevliga skidorter
Tillbaka
Topp