Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sökes - Lekfull toppturspuder-ish skida!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 964711" data-attributes="member: 83225"><p>Allt det här är ju hopplöst om man inte har nån bra referens. Under en normal säsong blir ju tyvärr piståkning i Sverige det även jag gör flest dagar. Trots det har jag inte åkt på en skida under 110 i midjan sen säsongen 08/09 och då körde jag Gotama på 105. Dessa funkade inte alls för mig, ens i pisten utan jag gick upp på 110 Katana och de var överlägsna även i pist. Sen dess har det blivit bredare och bredare skidor för varje säsong och jag tyckte vinterns Bibby 190 funkade alldeles suveränt även i isiga, branta och smala korridorer och uppkörda puckelfält (sen att de är underbara när det är djupt är ju bara en bonus). </p><p></p><p>Vad jag försöker säga är väl egentligen att alla har sin egen bekvämlighetszon när det gäller skidbredd och för mig går gränsen nånstans runt 120. R2 på 122 tyckte jag t.ex. var skitjobbig i samma uppkörda pucklar som Bibbyn på 118 klarade galant. En Katana på 110 hade säkerligen gått minst lika bra men jag känner inte att bredden är ivägen på nån av de. </p><p></p><p>Du kommer få väldigt många tips kring detta och det bästa rådet är helt enkelt att pröva. När du prövat lite modeller och bildat dig en uppfattning, och framförallt fått referenser, så kommer du garanterat få massa bra tips här. De tipsen kommer du sen att kunna sätta i ett bättre sammanhang utifrån dina egna referenser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 964711, member: 83225"] Allt det här är ju hopplöst om man inte har nån bra referens. Under en normal säsong blir ju tyvärr piståkning i Sverige det även jag gör flest dagar. Trots det har jag inte åkt på en skida under 110 i midjan sen säsongen 08/09 och då körde jag Gotama på 105. Dessa funkade inte alls för mig, ens i pisten utan jag gick upp på 110 Katana och de var överlägsna även i pist. Sen dess har det blivit bredare och bredare skidor för varje säsong och jag tyckte vinterns Bibby 190 funkade alldeles suveränt även i isiga, branta och smala korridorer och uppkörda puckelfält (sen att de är underbara när det är djupt är ju bara en bonus). Vad jag försöker säga är väl egentligen att alla har sin egen bekvämlighetszon när det gäller skidbredd och för mig går gränsen nånstans runt 120. R2 på 122 tyckte jag t.ex. var skitjobbig i samma uppkörda pucklar som Bibbyn på 118 klarade galant. En Katana på 110 hade säkerligen gått minst lika bra men jag känner inte att bredden är ivägen på nån av de. Du kommer få väldigt många tips kring detta och det bästa rådet är helt enkelt att pröva. När du prövat lite modeller och bildat dig en uppfattning, och framförallt fått referenser, så kommer du garanterat få massa bra tips här. De tipsen kommer du sen att kunna sätta i ett bättre sammanhang utifrån dina egna referenser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sökes - Lekfull toppturspuder-ish skida!
Tillbaka
Topp