Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sökes - Lekfull toppturspuder-ish skida!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jocke_torkelson" data-source="post: 964946" data-attributes="member: 34051"><p>Intressant att så många dissar Dynafit för lite hårdare åkning. Undrar vilka grunderna är?</p><p>För att bindningen ser klen ut är nog mest troligt. Dessutom att den "bara" är DIN 12.</p><p>Bytte till Dynafit förra säsongen. Pjucken blev ett par Scarpa Mastreale. Fördelen med Dynafit bindningarna är (förutom det självklara touringläget) är att de har absolut inget flex i sidled. Salomon, Marker, Look får skämmas i jämförelse. </p><p>Återigen är det intressant att det finns så många här på Freeride som tycker att den inte håller för stora dropp. Med tanke på det så borde vi ha MYCKET fler kända åkare än vad vi har i Sverige. Dessa åkare torde ju åka MYCKET hårdare än Eric Hjorleifson. Duger detta för honom så är det fullt tillräckligt för mig. 2kg mindre är MYCKET!</p><p>[MEDIA=youtube]NYvM6j56IBk[/MEDIA]</p><p>Min ödmjuka åsikt.</p><p>T-son</p><p>P.s Ända abret är att jag investerade i ett par Stroltz Freeride några månader innan. Bästa pjucken någonsin. Dock tror jag att innerskon funkar i Scarpan.......</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jocke_torkelson, post: 964946, member: 34051"] Intressant att så många dissar Dynafit för lite hårdare åkning. Undrar vilka grunderna är? För att bindningen ser klen ut är nog mest troligt. Dessutom att den "bara" är DIN 12. Bytte till Dynafit förra säsongen. Pjucken blev ett par Scarpa Mastreale. Fördelen med Dynafit bindningarna är (förutom det självklara touringläget) är att de har absolut inget flex i sidled. Salomon, Marker, Look får skämmas i jämförelse. Återigen är det intressant att det finns så många här på Freeride som tycker att den inte håller för stora dropp. Med tanke på det så borde vi ha MYCKET fler kända åkare än vad vi har i Sverige. Dessa åkare torde ju åka MYCKET hårdare än Eric Hjorleifson. Duger detta för honom så är det fullt tillräckligt för mig. 2kg mindre är MYCKET! [MEDIA=youtube]NYvM6j56IBk[/MEDIA] Min ödmjuka åsikt. T-son P.s Ända abret är att jag investerade i ett par Stroltz Freeride några månader innan. Bästa pjucken någonsin. Dock tror jag att innerskon funkar i Scarpan....... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Sökes - Lekfull toppturspuder-ish skida!
Tillbaka
Topp