Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sölden på lördag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1082840" data-attributes="member: 12152"><p>Sölden får ju sällan mycket snö i förhållande till omgivande delar av alperna. Det ligger lite i skugga av huvudkammen och det är långt från något puderhål. Snösäkert är det, men då är det på grund av höjden och man får snö på alla riktningar. Det snöar dock ofta med små kristaller och i begränsad mängd enligt min erfarenhet om man jämför med tex Aarlberg. Är det på gränsen till för lite snö är Sölden oftast ett dåligt val. Det är bra höjd och Sölden kan ofta bjuda på ganska bra snökvalitet efter långa torra perioder, men som det ser ut nu hade jag valt något annat. Nu har jag iofs inte varit på plats i år, men det brukar vara klent med bas i Sölden om det är knapert med snö i alperna generellt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1082840, member: 12152"] Sölden får ju sällan mycket snö i förhållande till omgivande delar av alperna. Det ligger lite i skugga av huvudkammen och det är långt från något puderhål. Snösäkert är det, men då är det på grund av höjden och man får snö på alla riktningar. Det snöar dock ofta med små kristaller och i begränsad mängd enligt min erfarenhet om man jämför med tex Aarlberg. Är det på gränsen till för lite snö är Sölden oftast ett dåligt val. Det är bra höjd och Sölden kan ofta bjuda på ganska bra snökvalitet efter långa torra perioder, men som det ser ut nu hade jag valt något annat. Nu har jag iofs inte varit på plats i år, men det brukar vara klent med bas i Sölden om det är knapert med snö i alperna generellt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sölden på lördag
Tillbaka
Topp