Sommar jibben

Jull3J

Ny medlem
Sommar jibben
undrar var alla får tag i sina rails och grejer till sommar jibben?
Har lite svårt för att fixa tex ett lagom plast rör ska man sno eller köp? så fall var

Sommar jibben
snart vinter ju ?:D

men till sommarn så vet jag inte, jag fick vårat rör av nåra som byggde ut vårt garage :S:D

Senast ändrad:
Sommar jibben
vi vet inte vad du har för affärer i gisslaved. Men du hittar väll pvc rör som jag tror du menar i byggaffärer ex, K-rauta. Om du ska sno så finns det vell på byggplatser.

Sommar jibben
haha mrputte lär bli varnad..... finns på massa olika ställen, fråga nån som har istället för å sno, om de inte ger eller säljer det så vet de ju iallafall vart de har köpt "railet". eller hur?

Sommar jibben
fick mitt pvc-rör från byggmax :) annars kan du alltid gå och se om folk bygger om/renoverar och kolla om dom ha något du kan ta :)

Sommar jibben
hur ska man få fast pvc rören på sin box, typ en träställning man byggt av lite lasstpallar? bästa sättet

Sommar jibben
s-h sa:
hur ska man få fast pvc rören på sin box, typ en träställning man byggt av lite lasstpallar? bästa sättet
4tums spik! Man kan aldrig få nog av 4tum! Bara att banka på! 4tum är soett! Fast skruv är nog att föredra, det använder jag iaf.

Edit: Glöm 4tum........

ps: Se till att röret ligger stilla, jag sågade en rundning i brädorna som följde röret. Kolla i mitt fotoalbum. har bilder där. piis!

Senast ändrad:
Sommar jibben
Kapa rören med 45 graders vinkel i kanterna..så blir det en öppning och du kan du dra skruv igenom.. kan behövas en bricka så inte röret spricker.. pvc rör är lättast att behandla när dom är värma, så släng i kanten där du ska borra i kokande vatten..

Edit: L3LL3 har också en bra variant, när jag snackar om kapa kanterna och så menar jag främst lite mindre rör.. typ 63 mm diameter.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp