Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
sommar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 13584" data-attributes="member: 14483"><p>Sommaraktivitet </p><p>Jag är starkförespråkare av att även ”aktivera” under sommartid. Ser med oro att fler och fler slutar med meningsfull aktivitet och tar semester.</p><p></p><p>Själv har jag novis i ass-surfing och har ännu inte lyckats med ett parti barunderkroppsboccia. Av vattensporter väljer jag hällre fylle-fiske eller rafting i valfritt flytetyg före västkustinspirerade jollevarianter. Både fylle-fiske och rafting går att kombinera men har ibland resulterat i kraftigt demolerade lättmetalkonstruktioner och köldchock.</p><p>Andra meningsfulla aktiviteter är att under barmarkssäsongen utnyttja friktionen på våra vägar. Motorsport på två eller fler hjul kompenserar frånvaron av den ädlare banddrivna varianten.</p><p></p><p>Sommartid är ju även bränningssäsong, företrädesvis brand i skog eller glesbyggd.</p><p></p><p>Hämtat från handledning för den själverksamme skogsbrännaren:</p><p>Vår och försommar är lämplig tidpunkt, då marken hunnit torka så pass mycket att mossa och övre delen av humusen kan brinna. Detta inträffar vanligen någon gång under maj eller juni.</p><p>· Ju torrare mark och luft desto intensivare eld</p><p>· Ju starkare vind, desto intensivare eld</p><p>· Det brinner intensivare då det lutar uppför än utför</p><p>· Eldens intensitet ökar om obränd mark blir innesluten av sammanhängande eldfronter!</p><p></p><p>Hur man vill antända en god skogsbrand är ju valfritt, själv väljer jag hälst Hardi brännare, modell panama.</p><p>Det går även att använda klassiska tändstickor, bensinbomber, spårljus eller bromsa kraftigt med tåg. </p><p></p><p>Sommartid är betyder ju också att det är riskfritt att somna utomhus utan att frysa fast i marken. I övrigt finns det nog ingenting som är bra med sommaren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 13584, member: 14483"] Sommaraktivitet Jag är starkförespråkare av att även ”aktivera” under sommartid. Ser med oro att fler och fler slutar med meningsfull aktivitet och tar semester. Själv har jag novis i ass-surfing och har ännu inte lyckats med ett parti barunderkroppsboccia. Av vattensporter väljer jag hällre fylle-fiske eller rafting i valfritt flytetyg före västkustinspirerade jollevarianter. Både fylle-fiske och rafting går att kombinera men har ibland resulterat i kraftigt demolerade lättmetalkonstruktioner och köldchock. Andra meningsfulla aktiviteter är att under barmarkssäsongen utnyttja friktionen på våra vägar. Motorsport på två eller fler hjul kompenserar frånvaron av den ädlare banddrivna varianten. Sommartid är ju även bränningssäsong, företrädesvis brand i skog eller glesbyggd. Hämtat från handledning för den själverksamme skogsbrännaren: Vår och försommar är lämplig tidpunkt, då marken hunnit torka så pass mycket att mossa och övre delen av humusen kan brinna. Detta inträffar vanligen någon gång under maj eller juni. · Ju torrare mark och luft desto intensivare eld · Ju starkare vind, desto intensivare eld · Det brinner intensivare då det lutar uppför än utför · Eldens intensitet ökar om obränd mark blir innesluten av sammanhängande eldfronter! Hur man vill antända en god skogsbrand är ju valfritt, själv väljer jag hälst Hardi brännare, modell panama. Det går även att använda klassiska tändstickor, bensinbomber, spårljus eller bromsa kraftigt med tåg. Sommartid är betyder ju också att det är riskfritt att somna utomhus utan att frysa fast i marken. I övrigt finns det nog ingenting som är bra med sommaren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
sommar
Tillbaka
Topp