Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Sommarbär
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 47546" data-attributes="member: 28391"><p>När man inte har något viktigt för sig kan man ägna sig åt lite värdelöst reflekterande. Vad finns det till exempel för likheter mellan olika snowboardmärken och våra sommarbär. Här kommer min lista med mina kommentarer.</p><p></p><p>Burton=Jordgubbar. </p><p>Bär som finns överallt. Kan ibland överraska negativt trots ett vackert yttre. Priset är ibland oproportionerligt högt i förhållande till kvaliteten. Så gott som alla gillar dem och de som inte gör det anses som lite konstiga.</p><p></p><p>Ride, K2, Nitro, Salomon=Blåbär. </p><p>Finns också överallt. Kvaliteten är dock lite jämnare och smaken lite sötare än jordgubbar. Gillas av de flesta.</p><p></p><p>Warp, Crazy Creek, Stuf=Lingon. </p><p>Billiga bär som är lätta att få tag på. Ser fina ut men är mycket vattniga och väldigt sura. Testas sällan mer än en gång, men även om man gör det upptäcker man att vattnigheten och den sura smaken nästan var värre än man mindes.</p><p></p><p>Rossignol, Atomic, Head=Trädgårdshallon.</p><p>Ytligt sett fina bär med mycket jämn kvalitet. Smakar dock inte så mycket och kan ofta upplevas som lite färglösa. De används dock flitigt i trädgårdstävlingar.</p><p></p><p>Lib-Tech, Gnu=Vildhallon. </p><p>Originalet som kan vara lite klurigt att få tag på. Den som testar vill sällan eller aldrig gå tillbaka till trädgårdshallon, jordgubbar eller blåbär. Mycket fin färg och form.</p><p></p><p>Capita, Rome, Academy=Hjortron. </p><p>Ännu svårare att få tag på. Finns endast i vissa regioner och måste ibland importeras till höga priser. Enligt många kännare något av det godaste som finns. Genuin kvalitet.</p><p></p><p>Glissade, Never Summer, Unity=Åkerbär.</p><p>Fantastiska bär som är okända för många. Den som smakar dem för första gången blir lyrisk över dessa mycket sällsynta smaksensationer. Dessa bär har en liten men hängiven, och ständigt växande, skara fans som är villiga att betala för den unika kvaliteten.</p><p></p><p></p><p>Det var allt från mig. Kontra gärna med en egen lista eller kommentera/komplettera min.</p><p></p><p>Låt snowboardforumet leva lite igen!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 47546, member: 28391"] När man inte har något viktigt för sig kan man ägna sig åt lite värdelöst reflekterande. Vad finns det till exempel för likheter mellan olika snowboardmärken och våra sommarbär. Här kommer min lista med mina kommentarer. Burton=Jordgubbar. Bär som finns överallt. Kan ibland överraska negativt trots ett vackert yttre. Priset är ibland oproportionerligt högt i förhållande till kvaliteten. Så gott som alla gillar dem och de som inte gör det anses som lite konstiga. Ride, K2, Nitro, Salomon=Blåbär. Finns också överallt. Kvaliteten är dock lite jämnare och smaken lite sötare än jordgubbar. Gillas av de flesta. Warp, Crazy Creek, Stuf=Lingon. Billiga bär som är lätta att få tag på. Ser fina ut men är mycket vattniga och väldigt sura. Testas sällan mer än en gång, men även om man gör det upptäcker man att vattnigheten och den sura smaken nästan var värre än man mindes. Rossignol, Atomic, Head=Trädgårdshallon. Ytligt sett fina bär med mycket jämn kvalitet. Smakar dock inte så mycket och kan ofta upplevas som lite färglösa. De används dock flitigt i trädgårdstävlingar. Lib-Tech, Gnu=Vildhallon. Originalet som kan vara lite klurigt att få tag på. Den som testar vill sällan eller aldrig gå tillbaka till trädgårdshallon, jordgubbar eller blåbär. Mycket fin färg och form. Capita, Rome, Academy=Hjortron. Ännu svårare att få tag på. Finns endast i vissa regioner och måste ibland importeras till höga priser. Enligt många kännare något av det godaste som finns. Genuin kvalitet. Glissade, Never Summer, Unity=Åkerbär. Fantastiska bär som är okända för många. Den som smakar dem för första gången blir lyrisk över dessa mycket sällsynta smaksensationer. Dessa bär har en liten men hängiven, och ständigt växande, skara fans som är villiga att betala för den unika kvaliteten. Det var allt från mig. Kontra gärna med en egen lista eller kommentera/komplettera min. Låt snowboardforumet leva lite igen!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Sommarbär
Tillbaka
Topp