Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sommarsäsong med bra parkåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="combatspenat" data-source="post: 1059061" data-attributes="member: 49992"><p>Parken i Hintertux brukar stänga i slutet på Juni eller början på Juli för att sedan öppna på hösten i slutet på september. Tror det är något liknade i Les 2 alpes, men där har jag inte så bra koll. </p><p></p><p>Visst finns det möjlighet att arbeta i parken, har själv arbetat med parken där nere. Just nu tror jag dock att ett par britter lagt beslag på sommarjobben och har kört de senaste somrarna. Men är ni intresserade så kan ni skicka PM till mig så kan jag se till att ni får kontakt med parkasvarig. </p><p></p><p>Problemet med att planera är ju att man inte vet om det är bra väder eller inte. Är det dåligt så åker man inte, det kan ju vara dåligt väder i ett par veckor i streck om man har otur. Därav är det kanske bättre att köpa liftkort per dag/ ett par dagar åt gången. Men det beror på hur länge ni tänkt att stanna. </p><p></p><p>Annars finns ju Saas fee, Zermatt, Dachstein och Val Senales som alternativ i alperna också. Mitt bästa tips för bra parkåkning under sommaren är att dra till Nya Zeeland och köra Cardrona eller Remarks.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="combatspenat, post: 1059061, member: 49992"] Parken i Hintertux brukar stänga i slutet på Juni eller början på Juli för att sedan öppna på hösten i slutet på september. Tror det är något liknade i Les 2 alpes, men där har jag inte så bra koll. Visst finns det möjlighet att arbeta i parken, har själv arbetat med parken där nere. Just nu tror jag dock att ett par britter lagt beslag på sommarjobben och har kört de senaste somrarna. Men är ni intresserade så kan ni skicka PM till mig så kan jag se till att ni får kontakt med parkasvarig. Problemet med att planera är ju att man inte vet om det är bra väder eller inte. Är det dåligt så åker man inte, det kan ju vara dåligt väder i ett par veckor i streck om man har otur. Därav är det kanske bättre att köpa liftkort per dag/ ett par dagar åt gången. Men det beror på hur länge ni tänkt att stanna. Annars finns ju Saas fee, Zermatt, Dachstein och Val Senales som alternativ i alperna också. Mitt bästa tips för bra parkåkning under sommaren är att dra till Nya Zeeland och köra Cardrona eller Remarks. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Sommarsäsong med bra parkåkning
Tillbaka
Topp