Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
sommarsäsong vid glaciär
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="powderdreams" data-source="post: 544339" data-attributes="member: 54855"><p>Har kollat upp lite mer om detta och kommit fram till följande.</p><p>Zell am see stor by med mycket turister och aktiviteter sommartid, har öppet skidåkning året runt dock stänger parken ett par månader under sommaren.</p><p></p><p>Stubai stänger under sommaren.</p><p></p><p>Hintertux, liten bym en viss transport tid om man väljer att bo i Mayrhoffen, grym park som dock stänger ett par månader under sommaren.</p><p></p><p>Saas fee, mellan stor by, ska ju va känt för bra sommar park och skön stämning även om en del har invändningar mot parken. Har öppet nästan hela året, stänger ett tag i maj juni sen är parken och allt igång resten av året.</p><p></p><p>Zermatt, stor by som ska va jäkligt mysig med en del som händer även om sommaren. skidåkning öppet året runt men parken är stängd maj-juni sen är den igång resten av året. nästan 1000meters fallhöjd på sommaren men lång tid i liften upp.</p><p></p><p>Tignes, mellanstor betongby med mycket engelsmän har en del aktiviteter på sommaren med. Har sommarskidåkning och bra park igång till slutet av augusti sen har dom stängt en ca en månad innan dom öppnar igen.</p><p></p><p>Les 2 alpes, mellanstor by med en hel del aktiviter på sommaren. ska ha bäst/störst sommarpark i världen, är öppet under sommaren till slutet av augusti sen har dom stängt till nån gång i oktober för det mesta.</p><p></p><p>Alla orter jag fått tag på nån i eller där det stått på hemsidan har nån slags sommarsäsongskort.</p><p></p><p>Har inte bestämt mej ännu för vart jag ska dra och hur länge jag ska stanna, har haft funderingar på att stanna ända till vintern, vore kul o nöta massa park o skatea och sola grilla festa o ha det allmänt soft. men då ska byn helst va hyffsat stor och parken inte stänga så känns som Zermatt eller Sas fee är dom enda alternativen isåfall om man drar i början av juli. Drar jag ett kortare tag blir det nog Les 2 alpes för deras grymma park och sen kanske surfa ett tag i höst istället,</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="powderdreams, post: 544339, member: 54855"] Har kollat upp lite mer om detta och kommit fram till följande. Zell am see stor by med mycket turister och aktiviteter sommartid, har öppet skidåkning året runt dock stänger parken ett par månader under sommaren. Stubai stänger under sommaren. Hintertux, liten bym en viss transport tid om man väljer att bo i Mayrhoffen, grym park som dock stänger ett par månader under sommaren. Saas fee, mellan stor by, ska ju va känt för bra sommar park och skön stämning även om en del har invändningar mot parken. Har öppet nästan hela året, stänger ett tag i maj juni sen är parken och allt igång resten av året. Zermatt, stor by som ska va jäkligt mysig med en del som händer även om sommaren. skidåkning öppet året runt men parken är stängd maj-juni sen är den igång resten av året. nästan 1000meters fallhöjd på sommaren men lång tid i liften upp. Tignes, mellanstor betongby med mycket engelsmän har en del aktiviteter på sommaren med. Har sommarskidåkning och bra park igång till slutet av augusti sen har dom stängt en ca en månad innan dom öppnar igen. Les 2 alpes, mellanstor by med en hel del aktiviter på sommaren. ska ha bäst/störst sommarpark i världen, är öppet under sommaren till slutet av augusti sen har dom stängt till nån gång i oktober för det mesta. Alla orter jag fått tag på nån i eller där det stått på hemsidan har nån slags sommarsäsongskort. Har inte bestämt mej ännu för vart jag ska dra och hur länge jag ska stanna, har haft funderingar på att stanna ända till vintern, vore kul o nöta massa park o skatea och sola grilla festa o ha det allmänt soft. men då ska byn helst va hyffsat stor och parken inte stänga så känns som Zermatt eller Sas fee är dom enda alternativen isåfall om man drar i början av juli. Drar jag ett kortare tag blir det nog Les 2 alpes för deras grymma park och sen kanske surfa ett tag i höst istället, [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
sommarsäsong vid glaciär
Tillbaka
Topp